Bob_3 The Builder Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hvem har blitt stemplet for hva? Tviler på Bacon mente noe vondt da han skrev skrullinger, hvis det er det du sikter til. Og tro meg, på det forumet her finner du flere som setter pris på Michael Bay enn Bergman, for å si det sånn. Personlig har jeg ingenting imot "enkle filmer", men Death Proof er sovemedisin. Edit: Leif, må lære meg å se på tastatur/skjerm når jeg poster ting. Endret 23. september 2008 av Bob_3 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eller som meg fått et indirekte stempel som en person uten filmsmak fordi jeg tilfeldigvis ikke liker The Shining av Stanley Kubrick. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du kunne ikke tenke deg å vise til eksempler? Jeg leser diskusjonen angående Shining, og det virker som folk er uenig med deg, men aksepterer at du ikke liker filmen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Her er et par eksempler: Shining er den beste skrekkfilmen ever laget. Bra det finnes forskjellige meninger. Ellers må du gjerne synes filmen er dårlig, selvfølgelig. Ikke helt sikker på hva du reagerer på, Bear^. Ellers har jeg jo vært uenig med deg angående kunstnerisk frihet, men har aldri antydet noe ang. din filmsmak. Vet om en del som ikke liker The Shining, og det er helt legitimt i mine øyne. Endret 23. september 2008 av athorb Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vel, tilbake til det jeg føler er mer On Topic: Jeg nominerer The Deer Hunter! En av de få filmene jeg har fått flest anbefalinger til å se, men kanskje den eneste jeg har sovnet til noen sinne! Rett og slett langtekkelig og kjedelig. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ja det kan være at du pirker mye. Det er faktisk ganske mange som liker Death Proof, mye mulig at dere her inne på filmforumet ikke liker death proof, men så igjen, dere har en forkjærlighet for ekstreme kultfilmer og 2001 a space odyssey. Greit nok at det var noen teite karakterer i filmen, og at det ikke er den mest intelligente underholdningen der ute, men etter som jeg kan huske så fikk denne filmen et allright terningkast fra VG og gratis filmblad på kinoen var heller ikke missfornøyd med denne flicken, samme går for lokal avisene i Tromsø, og noen amatørmessige filmanmeldere rundt om i landet. Så det er nok ikke bare meg om min ''skrullete'' vennegjeng som liker denne altså. Aldri begå den feilen om at "vi" på filmforumet er en sammenhengende kladd som mener det samme, ser de samme filmene og kommer til de samme konklusjonene. Det eneste som putter oss i samme bås er at vi liker å se film og vi liker å preike om film etterpå. Og jeg har aldri sagt noe på at det ikke finnes folk som liker Death Proof, at filmen ikke fikk allrighte terningkast i noen aviser eller at du har en skrullete vennegjeng. Jeg bare påpeker at denne tråden skal omhandle filmer som så og si universielt regnes som veldig gode filmer, og at Death Proof ikke er en slik film. Endret 23. september 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Scarface. Jeg trodde det var en seriøs film, men det var jo bare tull. (NB! Kan legge til at jeg bare har sett den en gang, så det er mulig at jeg hadde skiftet mening om jeg så den en gang til.) Husker også at jeg sovnet under Raging bull, og minnes at jeg synes den var fryktelig kjedelig før jeg dro til drømmeland. (Samme NB som over.) Får vel kanskje gi disse filmene en ny sjanse ved en senere anledning. Får også legge til den første Pirates of the Caribbean, men den får ingen ny sjanse. Det var jo en drittfilm uansett hvordan man vrir og vender på det. Endret 23. september 2008 av okjatakk Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Scarface.Jeg trodde det var en seriøs film, men det var jo bare tull. Kunne ikke vært mer uenig hehe, men jeg respekter din mening. Er helt enig ang Pirates of the Caribbean da... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Nei, Pirates of the Caribbean-filmene er konge Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Star Wars I-III. Lucas kunne droppet det. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvem har sagt at de bra? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Filmene er bra, men ikke sånn som mange påstår. De første Star Wars-filmene er mye bedre og mye mer imponerende. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Men det er vel ikke filmer som blir tilbedt av majoriteten, er det det da? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Kunne ikke vært mer uenig hehe, men jeg respekter din mening. Ja, mistenker at den er bedre enn det jeg syntes. Får gi den en ny sjanse. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Tror nok de fleste påstår (nå, i 2008) at SW I-III er bedre og flottere. Kan ikke si meg enig De yngre synes også de er bedre på effekter osv også. Hvertfall av de jeg kjenner er jeg ganske alene om å like de gamle SW'ene best. "Sucky lightsaber på Obi i IV da, lol" Men ja, de harde real SW-fansa står nok ved IV-VI. Endret 23. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 De som har sett den orginale trilogien tror jeg aldri vil si at episode I - III er flottere, men kan hende jeg er naiv. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har inntrykket av at det er en slags universell enighet om at den nye triologien ikke når den gamle opp til støvlene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Da jeg så episode I som liten var den helt fantastisk. Jeg elsket effektene og alt. Men det har omtrent ikke en dritt MED SW og gjøre, pluss at den er uhyre middelmålig. Jeg blir da irritert når kidsa sier "bedre effekter, bedre film. Det gamle er lame." Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Det har sikkert noe å gjøre med at filmmarkedet er større nå og filmene blir lagd for å håve inn litt penger. Dessverre blir altfor mye overlatt til effektene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja. Husker jeg så Episode I for ikke så lenge siden. Ble sinnsykt skuffa. "Hva f..er det her?" tenkte jeg. Eneste som er kult er Darth Maul, og fighten med han på slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå