CypheroN Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Synes i likhet med athorb at The Fountain var mer eller mindre ganske crappy. Den ble rett og slett for tullete for meg. Vel, det er ikke mine ord. Fikk en 6/10 av meg. Noe som ikke er allverden etter alle 10/10'erne jeg har sett folk gi den. Hehe. "Ganske crappy" var litt i meste laget, var bare så deilig å skrive det ned Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 V for Vendetta og Sin City. Jeg fatter ikke folks fascinasjon ved disse filmene. Jeg syns de var rett og slett grusomt kjedelige.Vel, det samme kan sies om 300. vel, fascinasjonen er vel måten de er laget på. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 The Godfather-trilogien. Skremmende kjedelig, rett og slett, som de fleste mafia-filmer. Jeg fikk ingen tinglings da jeg så den, ble ikke rørt til annet enn kjedsommelighet og tretthet og hadde store problemer med å holde meg våken. Battleship Potemkin. Greit nok at det er en klassiker, men makan til dryg stumfilm skal man lete lenge etter. Fatter ikke helt oppstusset rundt den trappescenen heller. Okay, de massakrerte masse uskyldige mennesker, men jeg ser ikke helt det store filmmessig som gjør at mange bruker, låner og kopierer fra denne scenen. Alskens skrekkfilmer fra USA og Japan de siste 10-15 åra. Bra? Neppe. Skummel? Neppe. Kill Bill 1 og 2. Herre eff! Tror dette er to filmer jeg kan klasifisere som noe av det dårligste jeg har vært borti fra den ellers gode Tarantino. De siste Terminator, Rocky, Rambo og Die Hard-filmene. De skulle aldri ha blitt laget. De tok magien bort fra det som en gang var. Definitivt alt som finnes av Star Trek, det være seg filmer eller TV-seriene eller gudene vet hva. Gud så kjedelig og intetsigende. Jeg liker sci-fi, men ikke Star Trek. V for Vendetta og Sin City. Jeg fatter ikke folks fascinasjon ved disse filmene. Jeg syns de var rett og slett grusomt kjedelige. Tegneserien var veldig mye bedre i begge tilfellene. Vel, det samme kan sies om 300. Superhelt-filmer generelt etter Batman 1 og 2 og Superman 1 og 2, har vært generelt ... ugh. Terminator filmene er geniale, elsker de. Rocky, rambo og die hard kunne jeg levd uten. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 2001: A Space Odyssey. Beklager Stanley Kubrick. Enten er jeg ikke smart nok til å forstå denne "klassikeren" ellers så er det noe annet. Grei film helt frem til den syretrippen på slutten. De 10 minuttene med "sveving blant fargesmøre" på slutten ga egentlig meg en bekreftelse på følelsen jeg hadde gjennom hele filmen "Hva fean er det der?". Mulig forventningene var for stor, og jeg hadde håpet på en "superior alien race" teori når jeg så Monolithen, men akk. For meg en film jeg hørte mange sa var bra, men som jeg bare ikke så verken underholdene eller hensikten med. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sin City- gud til tafatt film. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Om du sikter til meg så var det altså de i min omgangskrets. Mener også den fikk ganske grei omtale i lokalaviene (Tromsø), men det er godt mulig jeg tar feil. Mener også jeg leste noe kvasiintelligent om den i det filmbladet man får gratis på kinoen. Så, det var nå endel folk der ute som synes denne var all that and a bag of fish. Det vil jo alltid være noen skrullinger som liker en eller annen film, men jeg tolket dette som tråden for de virkelig gode filmene "alle" liker. Death Proof er definitivt ikke det. Men anyways, nå pirker jeg mye her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Gudfaren , Kill Bill filmene var gode nok men ble ikke bergtatt....... Bondfilmene , Rocky , Olsenbanden & kung fu filmer = typisk samlebåndproduksjon , samme formel om & om igjen......but why fix it if it ain't broken ? Det går simplelthen ikke an at alle Bondfilmer er glimrende , det har gått opp & ned over åra......CR var ganske bra dog. Endret 23. september 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Om du sikter til meg så var det altså de i min omgangskrets. Mener også den fikk ganske grei omtale i lokalaviene (Tromsø), men det er godt mulig jeg tar feil. Mener også jeg leste noe kvasiintelligent om den i det filmbladet man får gratis på kinoen. Så, det var nå endel folk der ute som synes denne var all that and a bag of fish. Det vil jo alltid være noen skrullinger som liker en eller annen film, men jeg tolket dette som tråden for de virkelig gode filmene "alle" liker. Death Proof er definitivt ikke det. Men anyways, nå pirker jeg mye her. Ja det kan være at du pirker mye. Det er faktisk ganske mange som liker Death Proof, mye mulig at dere her inne på filmforumet ikke liker death proof, men så igjen, dere har en forkjærlighet for ekstreme kultfilmer og 2001 a space odyssey. Greit nok at det var noen teite karakterer i filmen, og at det ikke er den mest intelligente underholdningen der ute, men etter som jeg kan huske så fikk denne filmen et allright terningkast fra VG og gratis filmblad på kinoen var heller ikke missfornøyd med denne flicken, samme går for lokal avisene i Tromsø, og noen amatørmessige filmanmeldere rundt om i landet. Så det er nok ikke bare meg om min ''skrullete'' vennegjeng som liker denne altså. Med det samme jeg er her inne kan jeg si meg veldig missfornøyd med Kill Bill, var grei underholdning, men det var aldeles ikke så bra som folk skal ha det til, kan ikke sette fingeren helt på hva som gjorde de to filmene kjedelige, var kanskjehele settingen. Andre filmen jeg i alle fall ikke fatter hva all hypen er over er 2001: A Space Odyssey, snakk om vasete film, mye mulig jeg ikke er dyp eller reflekttert nok til og skjønne denne filmen, men det for så være, dette var en veldig skuffende og trist opplevelse. Kjedet meg under hele filmen, bortsett fra i visse surrealistiske øyeblikk der mitt største ønske var at jeg ikke hadde begynt og se filmen. Endret 23. september 2008 av Larusso Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Men Bacon har et poeng, for Death Proof blir ikke oppfattet som noen knallfilm. Majoriteten oppfatter den som middelmådig, mens vi har noen unntak som digger den. Tror formålet med tråden er å nevne filmer som alle bør like, som Star Wars, Rocky, Jaws, Gudfaren etc. Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er rett det du sier, det er ikke noe super film, men den er ikke så dårlig at du kan sammenligne kvaliteten på den med en dårlig episode med hotel cæsar. Noe jeg fikk for meg at Bacon hadde oppfattningen av at Death Proof var. Og ja, denne tråden handler vell om og nevne filmen de fleste synes er bra, men som du selv ikke skjønner hypen over, men følte meg tvunget til og kommentere innlegget til DoktorBacon her. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det skal du få lov til. Bare for å ende diskusjonen: Death Proof er elending. Skikkelig skamdårlig. Men no more OT nå. Folkens, sleng opp flere klassikere dere ikke ser hypen rundt! Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) 2001 Space Odessey er ganske dårlig. Endret 23. september 2008 av Cpt Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det skal du få lov til. Bare for å ende diskusjonen: Death Proof er elending. Skikkelig skamdårlig. Men no more OT nå. Folkens, sleng opp flere klassikere dere ikke ser hypen rundt! Deg om det, personlig finner jeg en viss underholningsverdi i den. Tror den eneste grunnen for at det skal være misslikt blant film1337'en her på forumet er fordi dere bare ser på dårlige kultfilmer og lovpriser Stanley Kubrick. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eg trur det nærmaste eg kjem er Eternal Sunshine of the Spotless Mind, men eg forstår godt kvifor andre liker den. Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) The Thin Red Line og The new World: Spesielt førstnevnte er godt likt av mange. Begge filmene er visuelt vakre, men handlingen er dønn kjedelig. The thin red line består halvveis av kvasifilosofisk vrøvl fremført av Jim Caviziel. I the new world er det knapt et eneste scene i filmen lenger enn 15 s og det er nesten umulig å få en sammenheng i handlingen i filmen. Begge filmen bruker forresten voice-over i altfor stor grad. Goodfellas: Jeg syntes også Gudfaren er oppskrytt, men ikke i like stor grad som Goodfellas. Kjedelig og ikke spesielt fascinerende film om en gjeng mer eller mindre ekstremt primitive gangstere. Alt av David Lynch: Lynchs filmer er altfor surrealistisk til at jeg kan like dem. Får omtrent like mye ut av hans filmer som et abstrakt maleri. Begge deler er mer eller mindre uforeståelige. Endret 23. september 2008 av OlavEH Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Deg om det, personlig finner jeg en viss underholningsverdi i den. Tror den eneste grunnen for at det skal være misslikt blant film1337'en her på forumet er fordi dere bare ser på dårlige kultfilmer og lovpriser Stanley Kubrick. Tolker det sånn at du mener det forekommer mye filmsnobberi her på forumet? Må si meg veldig uenig, de eneste fordommene kommer faktisk fra folk som fordømmer såkalt høykultur og ikke omvendt. Smak har forøvrig ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Problematikken oppstår når enkelte ikke klarer å skjønne det at man ikke trenger 20 timer daglig med filmer for å gjøre seg opp en mening om 1 film. Enkelte har og hengt seg forferdelig opp i at enkelte regisører kan ikke gjøre feil og har de laget 5 gode filmer så er de resterende filmene av den regisøren konge uansett hva enn mener. Er ikke filmsmak en subjektiv mening? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Braveheart, The Fountain, ... Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Problematikken oppstår når enkelte ikke klarer å skjønne det at man ikke trenger 20 timer daglig med filmer for å gjøre seg opp en mening om 1 film. Ingen som har påstått det heller. Men at uenigheter og diskusjon rundt meningene oppstår på et diskusjonsforum må da kunne forventes. Er ikke filmsmak en subjektiv mening? Jo, nettopp. Derfor unødvendig å trekke fram hvilken type film folk liker for så å kalle dem snobber av den grunn. Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Problematikken oppstår når enkelte ikke klarer å skjønne det at man ikke trenger 20 timer daglig med filmer for å gjøre seg opp en mening om 1 film. Ingen som har påstått det heller. Men at uenigheter og diskusjon rundt meningene oppstår på et diskusjonsforum må da kunne forventes. Er ikke filmsmak en subjektiv mening? Jo, nettopp. Derfor unødvendig å trekke fram hvilken type film folk liker for så å kalle dem snobber av den grunn. Derfor også unødvendig og få et stempel for å synes en simpel film er god underholdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå