omnomnomnivore Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 The Departed & Children of Men... skjønner ikke hva som er så spesielt med disse. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Boondock Saints - Helt ok, men synes den er oppskrytt. Det er en sånn film som "alle" har på favorittlisten sin. Twilight - Sier seg selv. Enig med deg over og. The Departed. Synes den var skikkelig bra første gang jeg så den, men så har jeg sett den flere ganger og det har gått opp for meg hvor teit den egentlig er. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Twilight - Sier seg selv. Gjør det? Da jeg så Twilight hadde jeg ingen anelse om hva det var utenom at det var mange som ikke likte det, men jeg skjønte ikke helt det store hatet, for det viste seg jo å være en helt kurrant film,. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Three Idiots - Forstår virkelig ikke hvordan denne filmen var så genial som folk påstår. Den er på top 250 også, merkelige greier... Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Gjør det? Da jeg så Twilight hadde jeg ingen anelse om hva det var utenom at det var mange som ikke likte det, men jeg skjønte ikke helt det store hatet, for det viste seg jo å være en helt kurrant film,. To ord: glitrende vampyr Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, akkurat det er temmelig jalla, men synes ikke filmen er noe dårlig ellers. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Natural Born Killers - ufattelig slitsom og dårlig film. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 To ord: glitrende vampyr Opplever du virkelig at et flertall av folk rundt deg mener at Twilight er bra? Trodde vel heller normen var å det å synes at filmene var håpløse, om man har sett dem eller ei. Og som Kjøleskap sier, den er ikke så håpløs hvis du ser bort ifra glitringen. Fremdeles litt småteit enkelte steder, men helt kurrant underholdning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Natural Born Killers - ufattelig slitsom og dårlig film. "Natural Born Justismordere" Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Tja... syntest The Avengers var fjorårets mest oppskryte. Første timen er uinteressant, uinspirert og direkte keisam. Det elles overflatiske plottet blir overforklart unødvendig detaljert. Fleire av superheltane var dessutan blotta for interessante karaktertrekk, og mangla både djupnadd og sjarm. Finalen var underholdande og fint overdrive, men det gjer framleis ikkje opp for resten av filmen. Ein anna veldig overvurdert film frå 2012, var The Hobbit. Situasjonane var dratt ut i det uendelige, og til slutt grensa filmen til å bli keisam. Elles syntest eg også Sin City og The Host er overvurderte. Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 No Country for Old men Veldig god sovemedisin, du finner ingen bedre. Dette er ên av to filmer jeg faktisk har sovnet til, men Alexander the Great var noe bedre, jeg var bare trøtt da jeg såg den. Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 No Country for Old men Veldig god sovemedisin, du finner ingen bedre. Dette er ên av to filmer jeg faktisk har sovnet til, men Alexander the Great var noe bedre, jeg var bare trøtt da jeg såg den. Uenig der. Syntest det kjølig tempoet kler filmen utmerket. Dessutan er det jo ein veldig engasjerande og underholdande thriller. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Idiotene begynte å trekke inn det at jeg synes Ringenes Herre-trilogien var bra og sa at det også var sci-fi. Dette gjorde vondt å lese. Men hvis jeg skulle anbefalt noen å se Science Fiction, så vill jeg ikke ha anbefalt Star Wars. Det er i det store og hele en Fantasy-greie ispedd noen romskip. Jeg liker filmene men blir irritert når de trekkes fram i Sci-Fi-sammenheng. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Du har med andre ord din egen definisjon på hva Sci-Fi er? Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hellboy II: The Golden Army (enedte Hellboy jeg har sett men fortsatt), filmen er alt for lang i forhold til den den trenger å være. Filmen var kjedlig å se og er et under at jeg klarte å se hele uten å slå av. Men har bare slått av 1 film før og det var Taxi eller noe slik, men det var ikke for det filmen var kjedlig men for det jeg ikke orket å se film på fransk den kvelden Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Avatar. Lurer på hvor mange filmer som har samme historie, noe som førte til at jeg kunne tippe meg frem til hvordan filmen sluttet. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Du har med andre ord din egen definisjon på hva Sci-Fi er? Nei. Hvis du tror dette er mitt eget påfunn som ingen andre har tenkt før, så bør du google litt. Her er et eksempel: http://io9.com/57998...-really-fantasy 1. Star WarsHow many debates have you had where somebody snarks, "Star Wars is not science fiction - it's fantasy!" Well, that person was right. Not only do the Star Wars movies deal with many of the most common tropes of fantasy, such as an Evil Lord and a Youth With A Quest, but they also contain ample references to "the Force." Even when Lucas brought in the whole midichlorians idea, which I believe was to make the Force seem more scientific by linking it inexplicably to genetics, it's pretty obvious that we're dealing with a non-scientific, spiritual element of the universe that is controlling everything - including who gains power. Despite all the spaceships and aliens, Star Wars at its core is the tale of a boy learning magic to defeat the Evil Lord. Ellers: http://zyklon.hubpages.com/hub/Star-Wars-is-not-Science-Fiction Men denne er mer nyansert og ligger nærmere det jeg mener, at det er en blanding mellom Science Fiction og Fantasy: http://scifi.about.com/od/starwarsglossaryandfaq/a/Star-Wars-Faq-Is-Star-Wars-Sci-Fi-Or-Fantasy.htm Hvis jeg må velge, så plasserer jeg den i Sci-Fi-kategorien, men hvis jeg skal trekke fram gode sci-fi-filmer, så tar jeg noe ren sci-fi. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Da ville jeg i såfall heller beskrevet Star Wars som en monomyth - noe den jo faktisk er. At settingen, science fiction, er bakteppet for historien, og ikke utspringet, høres for min del likegyldig ut, men greit nok. Det er jo selvfølgelig mulig det er min definisjon det er noe galt med. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Da ville jeg i såfall heller beskrevet Star Wars som en monomyth - noe den jo faktisk er. At settingen, science fiction, er bakteppet for historien, og ikke utspringet, høres for min del likegyldig ut, men greit nok. Det er jo selvfølgelig mulig det er min definisjon det er noe galt med. Altså, jeg tror det er vanskelig å snakke om en definisjon av kulturyttrykk. Man pleier vel å si om science fiction at man vet hva det er når man ser det. Men det kan man kan være obs på er at det noen ganger er glidende overganger til andre sjangere. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Klager på dette om og om igjen, og må bare ta det opp en gang til. Når dere ser på The Dark Knight og spesielt Rises, ser dere ikke hvor dårlig gjennomført sloss scenene er? Det er så mange som hyller disse filmene fra ende til annen, men selv dere må jo se at akkurat denne delen ikke er noe bra gjennomført? Jeg snakker ikke om plottet eller noe, bare selv sloss scenene, de er jo helt latterlige. Uten å klage på idiotiske tilfeller som når Politiet stormer i en klynge mot maskingevær, eller feil som dette... http://www.youtube.com/watch?v=jxmAVJ5jybU ... så er de bare så tvers igjennom teknisk dårlig at det gjør vondt å se på. Og nei det er ikke "realistisk" slåssing på noen måte, langt i fra. Se en UFC kamp hvis du vil ha et bilde av hvordan profesjonelle utøvere sloss. Se bare i Bane vs Wayne slossscenen hvordan vi nesten aldri bli vist at slagene lander, i stede får vi se ryggen på den som blir slått. Filmstudenter med den minste peiling kan gjøre det bedre. (Favoritten min i dette klippet er Banes "super-spinn" slag, ohhyebadassss!!) http://www.youtube.com/watch?v=rDuetklFtDQ Endret 5. april 2013 av Carlgutt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå