Nauz Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Skal ikke kaste dritt, men syntes ikke at Veiviseren er så bra som mange mener. Syntes filmen var kjedelig, men det er en god stund siden jeg så den, så burde kanskje oppfriske minnene. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Skal ikke kaste dritt, men syntes ikke at Veiviseren er så bra som mange mener. Syntes filmen var kjedelig, men det er en god stund siden jeg så den, så burde kanskje oppfriske minnene. Kritisk sett er den kjedelig, men hvis man tenker over at det er en samefilm fra 1987, så blir den jo ganske bra! Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 snakker vi om dårlige filmer kan man jo nevne the core, man as, den kan man ikke ta seriøst, men underholdende er den jo Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Skal ikke kaste dritt, men syntes ikke at Veiviseren er så bra som mange mener. Syntes filmen var kjedelig, men det er en god stund siden jeg så den, så burde kanskje oppfriske minnene. Kritisk sett er den kjedelig, men hvis man tenker over at det er en samefilm fra 1987, så blir den jo ganske bra! Hvorfor skal man bedømme film ettersom av hvem og når den er lagd? Hvis den ikke funker for deg, så må man rett og slett bare si det som det er. Verste jeg vet er folk som sier: "Jeg likte den ikke, men skjønner at den er bra" Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Skal ikke kaste dritt, men syntes ikke at Veiviseren er så bra som mange mener. Syntes filmen var kjedelig, men det er en god stund siden jeg så den, så burde kanskje oppfriske minnene. Kritisk sett er den kjedelig, men hvis man tenker over at det er en samefilm fra 1987, så blir den jo ganske bra! Hvorfor skal man bedømme film ettersom av hvem og når den er lagd? Hvis den ikke funker for deg, så må man rett og slett bare si det som det er. Verste jeg vet er folk som sier: "Jeg likte den ikke, men skjønner at den er bra" Det er jo som oftest sånn man rater filmer da. F.eks. en Charlie Chaplin-film vil jeg si er helt tragisk dårlig i dag, men vil fortsatt gi teringkast 5, da den ble laget for x antall hundre år siden.... Og DA var den bra. Endret 14. november 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Wtf? Det er jo helt feil.. Den er tragisk dårlig, men du gir terningkast 5..? Hvorfor har når den ble laget noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Wtf? Det er jo helt feil.. Den er tragisk dårlig, men du gir terningkast 5..? Hvorfor har når den ble laget noe med saken og gjøre? Et eksempel er 2001: A space oddysey... Utrolig kjedelig film i forhold til det man er vant med nå (=dårlig i dag) Men det var en veldig bra film i 1968. Vanskelig å skjønne? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er helt uenig i det du sier. Selvom det er 40 år siden og vi har fått nye filmer, så betyr ikke det at 2001 er kjedelig? Den er mye bedre enn det meste vi får servert i dag. Gamle filmer generelt. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Eg trur nok mange meinte 2001 var keisam då den kom også. Det er den framleis ikkje, spør du meg. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Den er mye bedre enn det meste vi får servert i dag. Gamle filmer generelt. Å gud, så uenig jeg er i det utsagnet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Javel, men det er enda teitere å si at filmer er kjedelige fordi dem er gamle.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Wtf? Det er jo helt feil.. Den er tragisk dårlig, men du gir terningkast 5..? Hvorfor har når den ble laget noe med saken og gjøre? Et eksempel er 2001: A space oddysey... Utrolig kjedelig film i forhold til det man er vant med nå (=dårlig i dag) Men det var en veldig bra film i 1968. Vanskelig å skjønne? Hva er det du er "vant med nå", som gjør at eldre filmer blir dårlige. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Skal ikke kaste dritt, men syntes ikke at Veiviseren er så bra som mange mener. Syntes filmen var kjedelig, men det er en god stund siden jeg så den, så burde kanskje oppfriske minnene. Kritisk sett er den kjedelig, men hvis man tenker over at det er en samefilm fra 1987, så blir den jo ganske bra! Hvorfor skal man bedømme film ettersom av hvem og når den er lagd? Hvis den ikke funker for deg, så må man rett og slett bare si det som det er. Verste jeg vet er folk som sier: "Jeg likte den ikke, men skjønner at den er bra" Det er jo som oftest sånn man rater filmer da. F.eks. en Charlie Chaplin-film vil jeg si er helt tragisk dårlig i dag, men vil fortsatt gi teringkast 5, da den ble laget for x antall hundre år siden.... Og DA var den bra. Terningkast skal gjenspeile din personlige mening, og ikke en gjenspeiling av noe vi allerede vet - at Chaplin lagde knallgode filmer. Klarer du ikke å være ærlig om klassikere så er det synd. EDIT: 2001 var og er en stor film. Har ingenting imot at du ikke liker den, men at du gir den høyere terningkast enn det DU syns den fortjener blir feil. EDIT: Filmer var da virkelig ikke bedre før. 2000-tallet sies av mange kritikere å være det beste filmtiåret siden 70-tallet og det sier vel sitt. Sistnevnte tiår blir igjen regnet som det sterkeste tiåret innen amerikansk film. Endret 14. november 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Javel, men det er enda teitere å si at filmer er kjedelige fordi dem er gamle.. Å dømme en film etter alder er teit, uansett. Men jeg tror du vil finne flere gode filmer fra år 2000-tallet enn 60-tallet. Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Javel, men det er enda teitere å si at filmer er kjedelige fordi dem er gamle.. Det er like idiotisk som å si at alt var bedre før. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 alt var bedre før se på den gamle king kong fra 33! det er filmen sin ja Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Javel, men det er enda teitere å si at filmer er kjedelige fordi dem er gamle.. Å dømme en film etter alder er teit, uansett. Men jeg tror du vil finne flere gode filmer fra år 2000-tallet enn 60-tallet. Såklart blir det generelt laget bedre filmer nå enn for 40år siden, det er jo logisk til tusen. Grunnen til at mange foretrekker gamle filmer er vel pga mangel på orginalitet i dagens filmindustri. Men når det er sagt skulle det vert morsomt å sett hvordan filmelskere ville tatt imot filmer som "Star Wars" og "Jaws" om de hadde blitt lansert i år Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Er det vanskelig å respektere at andre har en annen filmsmak enn det en selv har? Denne delen av forumet er om mulig enda mer håpløs enn spillforumet, om noen sier at de ikke liker Fallout 3 så får det være slik. Men om noen sier at de ikke liker f.eks Ringenes Herre eller noen av disse gamle "klassikerne" så er himmel og helvette i sving. Tror dere at folk endrer mening på flekken? Tråden omhandler grangivelig filmer andre sier er bra men som en selv ikke skjønner hvorfor. Om man har et begrunnet svar er det da så forferdelig vanskelig å respektere det? Edit: Forøvrig synes jeg Star Wars filmene er kjedelig av den enkle grunn at historien aldri klarer å fenge meg. Jeg blir sittende i stolen og regel rett og slett kjeder meg. Endret 14. november 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Du glimter nok en gang til med et agressivt innlegg uten mening. Poenget med forumet er jo å diskutere, det hadde jo vært rimelig kjedelig hvis ingen svarte på det man skrev. En god diskusjon er alltid sunt, og etterpå er alle venner og holder hender. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Er det vanskelig å respektere at andre har en annen filmsmak enn det en selv har? Denne delen av forumet er om mulig enda mer håpløs enn spillforumet, om noen sier at de ikke liker Fallout 3 så får det være slik. Men om noen sier at de ikke liker f.eks Ringenes Herre eller noen av disse gamle "klassikerne" så er himmel og helvette i sving. Tror dere at folk endrer mening på flekken? Tråden omhandler grangivelig filmer andre sier er bra men som en selv ikke skjønner hvorfor. Om man har et begrunnet svar er det da så forferdelig vanskelig å respektere det? Diskusjon.no. Om ingen responderer på postene vil jo dette bli et veldig kjedelig forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå