Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor

€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt mange skryte over filmen "requiem of a dream". Satt meg ned å så den her for en stund siden, og syns filmen var kjedelig, og full av kjisjéer. Det var en kjempedårlig film, med et tema som blir brukt alt for ofte. Eneste plusset fra min side var musikken..

Lenke til kommentar

Ang. Family Guy, så kan man vel bare si den aldri hadde eksistert uten The Simpsons (ja, jeg synes de ligner litt for mye). FG baserer seg nærmest utelukkende på å slenge popreferanser i hytt og pine, som dessuten ikke gir noen mening. Og scener som skal være morsomme fordi de dras ut i det uendelige. Jeg vet at det skal være "morsomt fordi det er så absurd", men jeg synes det rett og slett blir for påtatt.

South Park derimot er den mest geniale satiren ever. Her er det ingen som ikke får passet sitt elegant påskrevet, seeren inkludert. Bare sjekk ut mormoner-episoden. Tror ikke jeg var den eneste som måtte ta en titt i speilet etter helomvendingen på slutten.

Lenke til kommentar
Ang. Family Guy, så kan man vel bare si den aldri hadde eksistert uten The Simpsons (ja, jeg synes de ligner litt for mye). FG baserer seg nærmest utelukkende på å slenge popreferanser i hytt og pine, som dessuten ikke gir noen mening. Og scener som skal være morsomme fordi de dras ut i det uendelige. Jeg vet at det skal være "morsomt fordi det er så absurd", men jeg synes det rett og slett blir for påtatt.

South Park derimot er den mest geniale satiren ever. Her er det ingen som ikke får passet sitt elegant påskrevet, seeren inkludert. Bare sjekk ut mormoner-episoden. Tror ikke jeg var den eneste som måtte ta en titt i speilet etter helomvendingen på slutten.

Det er jo nettopp det som er meningen - det skal ikke gi noen mening. Poenget er å skape latter, noe de absolutt klarer hos meg. South Park var min favoritt før, men har med årene blitt så veldig hit/fail-preget. Simpsons kan ta seg en bolle og mimre tilbake til 1993.

Lenke til kommentar

South Park er en fantastisk serie, men epiosdenes kvalitetet har dessverre begynt å synke drastisk. Sesong 12 har vært fryktelig dårlig, og jeg liker virkelig ikke alle filmparodiene som har blir trykket inn i de nyeste episodene. Sesong 4-10 er pure class, mens de andre sesongene varierer en del i kvalitet.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Hva er så fantastisk med James Bond-filmene? Jeg synes det er rart at det er lagd så mange Bond-filmer. Alltid det samme, Bond må stoppe russerne. Det er klart at disse filmene slo ann for 30 - 40 år siden, men den kalde krigen har vært over i snart to tiår. De eneste filmene jeg liker er de gamle med Sean Connery.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...