Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor

€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er Batman Begins en litt bedre film, vet ikke HELT hvorfor ...tror det må være noe med at den gikk litt saktere frem, fikk en utrolig god følelse av den. TDK føltes litt mer som en (unnskyld uttrykket) standard actionfilm, ikke at den var standar i seg selv, men i forhold til BB som jeg så dagen før (for andre gang, mulig det har noe å si?(likte den ihvertfall litt bedre ved 2. gjennomsyn))

BB: 9/10

TDK:8/10 ..bare så vidt det ikke ble en 9'er på den..

Lenke til kommentar

I fare for å repetere ein del av dykk:

The Shining: Eg har ikkje lest boka, so har verkeleg ikkje noko å samanlikne med. Eg såg filmen for fyrste gong for eit par veker sida. Rett og slett fordi eg eigentleg ikkje har hatt nokon interesse av å sjå han, men likevel er det ein av desse "må sjå før du døyr"-filmene.

"Alle" seier han er so bra og so skummel etc etc. Men nei. Han falt ikkje i smak hos meg.

Og ikkje likte eg Wendy og Doc heller.

"You have always been the Caretaker" Eg synst ikkje dei forklarte dette på noko vis i filmen, kanskje dei gjer det i boka. Kva veit eg. Eller kanskje det var plottet?

Arn - båe filmene Her har eg i det minste lest bøkene. Og eg døde på meg i kinosalen. Nuff said.

Kautokeino-opprøret Joda, han får eit terningkast 6 av meg. Men eg synst likevel dei burde ha fått med meir av omfanget rundt. Som til dømes at det var fleire som døde.

Filmen er sterk og for min del viktig for å forstå meir av familiehistoria. Men eg vil ha litt meir.

Harry Potter Eg ser filmene, og eg gler meg til dei tri neste filmene kjem. Og eigentleg er eg stor fan av HP-konseptet. Men filmene syg hesteballe.

Charlie og sjokoladefabrikken (den nyeste versjonen). Døøø på seg. Sjølv om eg likar Johhny sin framstilling av Willy Wonka. Kanskje har det noko med at det er ein Burton-film.

Gode venner halshugger meg viss eg seier at Burtonfilmer er dårlege. Men dei er det.

Ein kan jo nemna:

Edward Scissorhand (1990)

A nightmare before Christmas (1993)

Corpse Bride (2005)

So eg lurar på korleis "Alice in Wonderland" som kjem neste år vert.

Elles har ein fleire filmar ein ikkje skjønar seg på.

Whats eating Gilbert Grape? Ja, kva er det eigentleg med den filmen? Hurra meg rundt eit juletre.

Lord of the Rings - alle tri 9 personer av forskjellige slag og størrelser brukar 2 filmar og 9,5/10 frå å gå fra A til B for å bli kvitt ein ring som gjer deg usynleg/ond. 0,5 av den siste filmen klarar dei å kome tilbake til A. Og dei avslutter filmen. Hurra.

Fame frå 1980 av Alan Parker. Kva er tingen? Du følger eit titalls elevar på ein skule. Og plutseleg slutta filmen. Eg har enno ikkje skjønt det.

Star Wars Eg trur ikkje eg har skjønt det med desse filmene heller. Eg har prøvd å sett dei eit titalls gonger, men sovner like fort kvar gong.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"You have always been the Caretaker"

Tror det har å gjøre med at han er avbildet på bildet fra 1921......dette hinter at han kanskje har levd et tidligere liv , re-inkarnasjon osv ?

"Allerede etter en halv time begynte jeg å se på klokka, det var som om tiden stod stille. Etter min mening muligens tidenes mest oppskrytte filmserie"

Enig , synes oxo det er oppskrytt......jeg ble liksom ikke dratt inn i handlinga , det fortsatte i det uendelige : 3t føltes som 5t.......5 kjeeeeeeeeeeeeeedelige timer , if I might add :/

Samme feel fikk jeg for Star Trek oxo......aldri vært no Trekker.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Batman Begins og The Dark Knight. Jeg sjønner virkelig ikke hvorfor de er skrytt så sinnsykt opp i skyene. Begge er jo rett og slett kjedelige.

TDK er genial!

Lenke til kommentar
I fare for å repetere ein del av dykk:

The Shining: Eg har ikkje lest boka, so har verkeleg ikkje noko å samanlikne med. Eg såg filmen for fyrste gong for eit par veker sida. Rett og slett fordi eg eigentleg ikkje har hatt nokon interesse av å sjå han, men likevel er det ein av desse "må sjå før du døyr"-filmene.

"Alle" seier han er so bra og so skummel etc etc. Men nei. Han falt ikkje i smak hos meg.

Og ikkje likte eg Wendy og Doc heller.

"You have always been the Caretaker" Eg synst ikkje dei forklarte dette på noko vis i filmen, kanskje dei gjer det i boka. Kva veit eg. Eller kanskje det var plottet?

Arn - båe filmene Her har eg i det minste lest bøkene. Og eg døde på meg i kinosalen. Nuff said.

Kautokeino-opprøret Joda, han får eit terningkast 6 av meg. Men eg synst likevel dei burde ha fått med meir av omfanget rundt. Som til dømes at det var fleire som døde.

Filmen er sterk og for min del viktig for å forstå meir av familiehistoria. Men eg vil ha litt meir.

Harry Potter Eg ser filmene, og eg gler meg til dei tri neste filmene kjem. Og eigentleg er eg stor fan av HP-konseptet. Men filmene syg hesteballe.

Charlie og sjokoladefabrikken (den nyeste versjonen). Døøø på seg. Sjølv om eg likar Johhny sin framstilling av Willy Wonka. Kanskje har det noko med at det er ein Burton-film.

Gode venner halshugger meg viss eg seier at Burtonfilmer er dårlege. Men dei er det.

Ein kan jo nemna:

Edward Scissorhand (1990)

A nightmare before Christmas (1993)

Corpse Bride (2005)

So eg lurar på korleis "Alice in Wonderland" som kjem neste år vert.

Elles har ein fleire filmar ein ikkje skjønar seg på.

Whats eating Gilbert Grape? Ja, kva er det eigentleg med den filmen? Hurra meg rundt eit juletre.

Lord of the Rings - alle tri 9 personer av forskjellige slag og størrelser brukar 2 filmar og 9,5/10 frå å gå fra A til B for å bli kvitt ein ring som gjer deg usynleg/ond. 0,5 av den siste filmen klarar dei å kome tilbake til A. Og dei avslutter filmen. Hurra.

Fame frå 1980 av Alan Parker. Kva er tingen? Du følger eit titalls elevar på ein skule. Og plutseleg slutta filmen. Eg har enno ikkje skjønt det.

Star Wars Eg trur ikkje eg har skjønt det med desse filmene heller. Eg har prøvd å sett dei eit titalls gonger, men sovner like fort kvar gong.

Hvem i helvete liker HP, Arn(?!) og ikke minst Fame?!

Lenke til kommentar

Høhø. Du gir filmen terningkast 6 men aner ikke hvorfor andre synes den er bra?

Hvorfor gleder du deg til noe du misliker sterkt?

Kanskje på tide å prøve å se noe annet?

Lenke til kommentar
Er TDK kjedelig? Jeg vil heller ikke kalle BB for kjedelig, men når du sier det om TDK får det meg til å undre på om du i det hele tatt har sett filmen.

Jeg har sett den ja. Og jeg holdt på og sovne. 2 og en halv time er altfor lenge for en super helt film.

Og som DoktorBacon sier, jeg liker Burtons filmer bedere. Stilen på Gotham, bilen, skurkene, osv syntes jeg er mye mer interesangt.

Lenke til kommentar
"Allerede etter en halv time begynte jeg å se på klokka, det var som om tiden stod stille. Etter min mening muligens tidenes mest oppskrytte filmserie"

Enig , synes oxo det er oppskrytt......jeg ble liksom ikke dratt inn i handlinga , det fortsatte i det uendelige : 3t føltes som 5t.......5 kjeeeeeeeeeeeeeedelige timer , if I might add :/

Mitt 11-timers LOTR extended maraton føltes som 2-3timer :p

Lenke til kommentar

Kubricks versjon av The Shining er på det beste en OK film å se, men noe grøsser er det ikke for min del i alle fall og jeg ender faktisk opp med å håpe at Doc og Wendy dør fordi skuespillerne bak karakteren irriterer vette av meg. Når det gjelder filmen som bok-film adapsjon er den horrible, ingen ting annet å si der.

Batman begins er en film jeg på en måte liker men på en annen måte synes bruker alt for lang tid på å komme i gang og når den kommer i gang er det alt for fort over. En grei film å slenge øynene på men kunne vært mye mer og ble for meg litt for langtrukken.

The Dark knight er rake motsetningen og personelig i min mening er dette en god film hvor Heath Ledger fortjener en Oscar og all heder som finnes for å gjøre Jokeren til en såpass formidabel antagonist.

Når det gjelder Ringenes Herre filmene kan jeg godt skjønne at enkelte ikke liker dem og jeg klarer å respektere det fult ut men jeg klarer dessverre ikke å respektere meninger rundt en film når det eneste de sier er "den suger", ferdig med det. Liker en ikke filmen så helt greit men forklar nå hvorfor i alle fall.

Harry Potter filmene er en film adapsjon med bismak. Jeg føler ikke at de klarer å få universet helt korrekt og gjør det tidvis så urealistisk ovenfor verden Harry Potter vistnok skal leve i. F.eks ble han i femte film utvist fra Hogwarts grunnet bruk av magi fremfor en muggle men bare kort tid senere flyr hele hurven av dem nedover Themsen og nærmest kræsjer i en båt full av muggles. Jeg liker Harry Potter filmene, men slike ting som de jeg nettopp nevnte gjør at jeg ikke helt klarer å like regisørens vri på saker og ting. Jeg likte endringene de gjorde fra 2 til 3 film men de kunne anstrengt seg litt mer for å gjøre det mer realistisk ovenfor verden til Harry Potter.

Lenke til kommentar

Agreed. Har ikke giddet å se den sisten ennå, men de to første var totalt uengasjernde og preget av mye dårlig skuespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...