Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Så The Fountain i går. Selv på det store kinolerretet klarte den ikke å være mer enn en forbanna skuffelse. Tviler på jeg graver fram den før om 10-15 år, hvis jeg har gått helt tom for mulige filmer å se. Omfg som jeg kjeda meg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hva mener du manglet? Eller, hvorfor kjedet du deg? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ikke godt å si. Ingen av historiene fenga meg i det hele tatt. Jeg satt bare og tenkte på at jeg ga faen i hva som kom til å skje, fordi karakterene ga meg fint lite. Og den Spania-historien er jo rett og slett så kjedelig at jeg ville rive ut øynene mine. Ja, jeg jeg vet den handler om evig liv og hele den pakka der. Jeg skjønte sikkert ikke alt, men det jeg skjønte ga meg ikke noe særlig. Visuelt orgasmisk da, det skal den ha. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Spaniadelen er filmet på en sånn måte at uansett hvor spennende man måtte mene at det var (i mitt tilfelle meget spennende) så blir man uansett trøtt i øynene. Det er noe med fargene som gjør det hele veldig søvndyssende, og jeg har opplevd å virkelig streve med å holde meg våken underveis i den filmene. Men sånn er det med enkelte filmer, enten det er 2001, The Fountain, Koyaanisqatsi eller filmene til Terrence Malick; de er fantastiske og vakre, men trege som bare faen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg syntes The Fountain var litt vel full av seg selv. Veldig svulstig og pompøs. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Pompøst er et passende ord ja. Men det er vel en elsk/hat-film, og selv om jeg ikke hater den, ender jeg i den enden av karakterskalaen. Trekker som sagt litt opp med det visuelle. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Akkurat den kan jeg se, athorb. Er veldig mange som drar pretensiøskortet når det gjelder The Fountain. Hos meg ble det innertier, og jeg tror faktisk det er den filmen jeg har sett flest ganger (en stor bragd ved tanke på filmens alder). Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Godt at smaken er forskjellig. Skal jeg se den igjen, må det nok bli en Clockwork Orange-metode som får meg til å feste øynene på den filmen gjennom hele visningen. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg vil forresten nevne Atonement her, om jeg ikke har gjort det før. 7 oscarnominasjoner, wtf? Tok en titt på den i går igjen (ikke nødvendigvis fordi jeg ville se den igjen), og jeg har fått totalt avsmak. For en forbanna humørdreper av en film. Dårlig er den og. Fysj. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Nå er det jo en kjent sak at Oscarnominasjoner ikke er synonymt med kvalitet Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Men 7 nominasjoner burde være en liten pekepinn på at filmen kan være verdt å sjekke ut. Den er den ikke. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Oscar-utdelingen har jo visse favoritter når det gjelder type film, Shakespeare in Love og The English Patient er gode eksempler på det. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 The Aviator gjorde ikke noe for meg. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 The Aviator gjorde ikke noe for meg. Not at all ! Ikke "Cruel Intentions" heller. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 For en forbanna humørdreper av en film. Dårlig er den og. Fysj. Ingenting er som en god humørdreper før man legger seg. Fin film, med en småtrist, flott slutt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) The Aviator gjorde ikke noe for meg. Er litt enig her. DiCaprio er god, men den satt ikke helt, nei. Er nok den svakeset Scorsese-filmen jeg har sett. Oh, og mens vi snakker Scorsese: Taxi Driver. For all del, en god film, men 8.8 på imdb og all den respekten den får? Det skjønner jeg ingenting av. Endret 7. oktober 2008 av Speik Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 I mine øyne er Mean Streets betydeligvis svakere enn The Aviator, som jeg likte ganske godt. Mean Streets var bare døll... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Taxi Driver er alienation på sitt aller skumleste, og stemning slik jeg kun har sett i en håndfull andre filmer. Det kom riktignok ikke med første visning, men jeg klarer ikke å høre en saksofon (noe som gjør Pink Floyd vanskelig) uten å tenke på hvor tvers gjennom skrudd man kan være. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Så The Fountain i går. Selv på det store kinolerretet klarte den ikke å være mer enn en forbanna skuffelse. Tviler på jeg graver fram den før om 10-15 år, hvis jeg har gått helt tom for mulige filmer å se. Omfg som jeg kjeda meg. At man kunne glemme The Fountain. Virkelig en kalkun i mine øyne. Så svulstig og pompøs men forholdt meg likevel så likegyldig til den. Flause i forhold til hvilken regissør vi snakker om. Atonement er definitivt en av de beste filmene fra i fjor. Det er en utrolig vakker kjærlighetshistorie som samtidig ikke kan kalles en kjærlighetshistorie. Den unngår så mange fallgruver som filmer i samme sjanger hopper med begge føttene i, samt at den er utpreget vakker visuelt. Dunkirkscenen er kanskje noe av det vakreste steadycam-shottet jeg har sett. Så utrolig mye følelser ligger i hvert eneste sekund av den tagningen. Andre kan muligens være vanskeligere å skyte, f.eks scena i Children of Men som må være et logistisk helvete. Endret 7. oktober 2008 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg har en tendens til å gi Elsk/hat-filmer en karakter midt på treet. Jeg ga The Fountain en 5/10. Jeg synes den var kjedelig, klissete og surrete, men likevel - jeg ser kvaliteten i det. Edit: Vipper mer mot en 6 enn en 4, bare så det er sagt. Endret 7. oktober 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå