Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor

€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke godt å si. Ingen av historiene fenga meg i det hele tatt. Jeg satt bare og tenkte på at jeg ga faen i hva som kom til å skje, fordi karakterene ga meg fint lite. Og den Spania-historien er jo rett og slett så kjedelig at jeg ville rive ut øynene mine.

Ja, jeg jeg vet den handler om evig liv og hele den pakka der. Jeg skjønte sikkert ikke alt, men det jeg skjønte ga meg ikke noe særlig. Visuelt orgasmisk da, det skal den ha.

Lenke til kommentar

Spaniadelen er filmet på en sånn måte at uansett hvor spennende man måtte mene at det var (i mitt tilfelle meget spennende) så blir man uansett trøtt i øynene. Det er noe med fargene som gjør det hele veldig søvndyssende, og jeg har opplevd å virkelig streve med å holde meg våken underveis i den filmene. Men sånn er det med enkelte filmer, enten det er 2001, The Fountain, Koyaanisqatsi eller filmene til Terrence Malick; de er fantastiske og vakre, men trege som bare faen.

Lenke til kommentar

Jeg vil forresten nevne Atonement her, om jeg ikke har gjort det før. 7 oscarnominasjoner, wtf? Tok en titt på den i går igjen (ikke nødvendigvis fordi jeg ville se den igjen), og jeg har fått totalt avsmak. For en forbanna humørdreper av en film. Dårlig er den og. Fysj.

Lenke til kommentar
The Aviator gjorde ikke noe for meg.

Er litt enig her. DiCaprio er god, men den satt ikke helt, nei. Er nok den svakeset Scorsese-filmen jeg har sett.

Oh, og mens vi snakker Scorsese: Taxi Driver. For all del, en god film, men 8.8 på imdb og all den respekten den får? Det skjønner jeg ingenting av.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Taxi Driver er alienation på sitt aller skumleste, og stemning slik jeg kun har sett i en håndfull andre filmer. Det kom riktignok ikke med første visning, men jeg klarer ikke å høre en saksofon (noe som gjør Pink Floyd vanskelig) uten å tenke på hvor tvers gjennom skrudd man kan være.

Lenke til kommentar
Så The Fountain i går. Selv på det store kinolerretet klarte den ikke å være mer enn en forbanna skuffelse. Tviler på jeg graver fram den før om 10-15 år, hvis jeg har gått helt tom for mulige filmer å se. Omfg som jeg kjeda meg.

At man kunne glemme The Fountain. Virkelig en kalkun i mine øyne. Så svulstig og pompøs men forholdt meg likevel så likegyldig til den. Flause i forhold til hvilken regissør vi snakker om.

Atonement er definitivt en av de beste filmene fra i fjor. Det er en utrolig vakker kjærlighetshistorie som samtidig ikke kan kalles en kjærlighetshistorie. Den unngår så mange fallgruver som filmer i samme sjanger hopper med begge føttene i, samt at den er utpreget vakker visuelt. Dunkirkscenen er kanskje noe av det vakreste steadycam-shottet jeg har sett. Så utrolig mye følelser ligger i hvert eneste sekund av den tagningen. Andre kan muligens være vanskeligere å skyte, f.eks scena i Children of Men som må være et logistisk helvete.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg har en tendens til å gi Elsk/hat-filmer en karakter midt på treet. Jeg ga The Fountain en 5/10. Jeg synes den var kjedelig, klissete og surrete, men likevel - jeg ser kvaliteten i det.

Edit: Vipper mer mot en 6 enn en 4, bare så det er sagt.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...