Gå til innhold

Filmer andre sier er bra, men du aner ikke hvorfor


€uropa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Van the Man - American-College-tiss-og-bæsj-humor-som-er-lik-alle-andre-american-college-humor-filmer-som-tar-for-seg-akkurat-samme-tingene-som-resten..... :ermm:

Og jeg får faen meg rare blikk når jeg sier at jeg misliker filmen der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

"episode III Revenge Of The Sith"

 

Kameraten satt den på men jeg følgte ikke med.....ble ikke spes imponert i grunn men filmen er sikkert OK.

 

Ep 1 synes jeg var litt for "kiddified" & det eneste bra med ep 2 var i grunn Chris Lee imo.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Saving private ryan

American Gangster

War of the worlds (var et par kompiser som sa at det var en helt sinnsyk rå film.. syns den sugde baller)

Spiderman

Seven

var de jeg kom på nå

 

EDIT: Acopalypto

 

PS: 500 innlegg:D

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Wtf? Syns du de filmene der er dårlige ari_lg?

 

 

Jepp, og det var digg å få det ut. Neida, halvparten av de er såklart helt OK filmer, men får litt mer ros en fortjent etter min mening. Kan forstå at mange liker de filmene, men de faller ikke helt i min smak.

 

Haha, du skal få ha din egen smak men for meg virka det som om du bare plukka ut alle de beste filmene og kødda :p

Lenke til kommentar

Overrasket over hvor mange som ikke likte The Fountain. Jeg synes den er helt fabelaktig, men som andre har sagt her så er den vel en elsk/hat film. Men man må ta den for hva den er, en stemningsfilm med flotte visuelle scener og en god dryss eventyr og filosofisvada.

 

Hmm Så Apocalypse Now igår igjen, og det er ingen dårlig film, men etter å ha sett på den igjen så synes jeg ikke den lever opp til hypen. Klarer ikke helt å sette fingeren på det (av og til er det vel humøret eller stemningen som trekker litt ned). Synes bare at filmen aldri får et ordenltig driv.

Lenke til kommentar

De fleste filmer der man sovner i løpet av de første 20 minuttene:

 

F.eks.

 

-Gudfaren (Jeg sovnet i den scenen hvor man ser et jorde, og en gutt løper nedover bakken. Er vel helt i starten)

-Sin City (Sovnet ved starten av hore-historien mener jeg)

-2001 ASO (Apescenen!)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Saving Private Ryan

Indiana Jones -filmene

Spideman -filmene

Jason Bourne -filmene

Pirates of the Carrabien -filmene

Harry Potter 2< -filmene

Ringenes Herre -filmene

 

Tenk så utrolig bra Spidermanfilmene kunne blitt...

Er enig i listen, med unntak av Ringenes Herre. Harry Potter er greie barnefilmer og Saving Private Ryan har jeg ikke sett.

 

Første Bournefilmen er ikke så dum da...

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar

Star Wars filmene:

 

Lys sverd med swung swung og piou piou fra første til siste film. Historien er på det meste tynnere en kaffen her på jobb (og den er noe skvip) og klarer aldri å fange meg i garnet; jeg sliter med å holde meg våken for å få med meg hva det er som skjer. Lucas har fulgt Cambell's teori rundt "The Heros journey" til punkt og prikke men selv ikke det er nok til å redde disse filmene fra kjedsomhetens klør.

Lenke til kommentar

Historien er tynn? Selve handlingen er jo utrolig kompleks, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har forstått det store bildet som Lucas prøver å male. Det er så mange elementer og karakterer og verdener, med parallelle handlingsforløp og et rikt galleri av raser og folkeslag og kulturer, at det nesten er for mye å ta inn. Jeg kan forstå at man ikke liker det, jeg kjenner mange som ikke gjør det, men tynn historie? Det virker litt tynt.

Lenke til kommentar
Historien kan sikkert være dyp når du setter deg ned og leser rundt den men det som kom frem på filmen var ikke dypt nok til at jeg faktisk ble noe videre fenget av det.

 

Blir vanskelig å diskutere om en film er "dyp". Folk har så forskjellige meninger om hva som er dypt siden det er et så relativt begrep. Noen vil mene at karakterene må være troverdige, andre kan mene at filmen må ta opp et filosofisk eller moralsk dilemma etc. Men jeg må si meg enig i at du har tynne begrunnelser for å påstå at SW filmene har en så tynn historie. Hadde de vært så platte og grunne så ville de ikke blitt så populære over lang tid. Det kunne blitt en stor fad en kortere tid, men ikke på så lang sikt.

Lenke til kommentar
De fleste filmer der man sovner i løpet av de første 20 minuttene:

 

F.eks.

 

-Gudfaren (Jeg sovnet i den scenen hvor man ser et jorde, og en gutt løper nedover bakken. Er vel helt i starten)

-Sin City (Sovnet ved starten av hore-historien mener jeg)

-2001 ASO (Apescenen!)

Du har vel lite grunnlag av å si at filmen er dårlig om du sovner iløpet av de første 20minuttene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...