Gå til innhold

innmat til gaming.(FSX, FarCry2 og Bad Company etc.


Anbefalte innlegg

må oppgradere litt her nå..

 

MSI X48C Platinum

Intel Core 2 Quad Q9300

Thermaltake Toughpower 750W

Asus EAH4870X2/HTDI/2G

OCZ DDR3-2000 SLI-Ready Edition 2048 MB (2 x 1024)

 

ikke nor flaskehalser her eller?? eller skal man vente en måned eller to på x58 ?? usikker ass....??

 

Håper på noe svar da :)

Endret av slengpung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så to kjerner og DDR2 vil ikke gjøre noe utslag på far cry 2 etc etc på full møkk??

 

Trolig vil det gi litt høyere fps til lavere pris. Men vi vet vel litt for lite om hvor godt de har klart å utvikle spillmotoren til Far Cry. Crytek bruker ikke å være de beste i klassa på dette.

 

jeg håper å kjøre FSX (flightsim) på fult. bad company og far cry 2 kommer til å testes ja.

Så om jeg går til to kjerner og ddr2, så vil jeg ha bra fps og så godt som fullt trøkk på instillinger..!? hva med 64bit?

Lenke til kommentar
Fligt X simulator drar god nytte av Quad-Core. I tillegg så er det ekstremt avhengig av å ha en kraftig CPU. (stor CPU-flaskehals)

Så i et slikt tilfelle vil du ha det bedre med en firekjerne.

 

men den CPU'n som jeg har valgt der.. Den er vel kraftig nok da til å dra fsx? altså at det ikke blir flaskehals der

Endret av slengpung
Lenke til kommentar
Fligt X simulator drar god nytte av Quad-Core. I tillegg så er det ekstremt avhengig av å ha en kraftig CPU. (stor CPU-flaskehals)

Så i et slikt tilfelle vil du ha det bedre med en firekjerne.

 

men den CPU'n som jeg har valgt der.. Den er vel kraftig nok da til å dra fsx? altså at det ikke blir flaskehals der

Det skal sies at FSX har blitt en del bedre optimalisert, så jeg skal ikke si noe sikkert, men sist jeg prøvde å spille det så holdt ikke en firekjerne på 3,6 GHz mål. (overklokket)

Men det er ikke noe værre en å senke visse elementer som drar noe utrolig av prosessoren. (f. eks masse ekstre biler og slikt) Med andre ord ikke kjøre 100 % på alt.

 

Ellers så skal det sies at FSX blir et litt spesielt med tanke på hvor mye den krever av prosessoren. Og generelt sett så vil nok en Q9300 ikke være noen flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...