Gå til innhold

Lurer på om det er på tide med nytt skjermkort?

Anbefalte innlegg

Har i dag følgende oppsett:

Intel Bad Axe 2ATX 1975X 1066 MHz

2 x 2GB Kingston 800 MHz

Inter Core 2 Duo E6600

ATI Radeon X1950 XTX 512 MB PCI Express

Har lurt litt på å putte på et ekstra skjermkort, men finner ikke det jeg allerede har til salgs lenger. Derfor lurer jeg på å bytte ut hele "skiten" med noe nytt (DirectX 10), og da helst to stk for å få noe som sier skikkelig Bingo.

Jeg har ikke så veldig mye peiling, og hadde satt pris på tilbakemelding på hva jeg bør kjøpe meg. Bruk vil være spill, og jeg ønsker å kjøre maks på innstillinger:)

Er det noe annet jeg bør oppgradere i samme slengen tar jeg gjerne mot råd på det også.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje kjøpe en Intel E8400,8500 eller 8600, men ettersom disse kjører 1333Mhz FSB måtte du i tilfellet bestilt nytt HK også. E8000 serien er veldig lette å overklokke, men vil nok ikke ha noe problem med å maxe et 4870 kort uansett. For å maxe et 4870x2 må du nok ty til overklokking uansett hvilke du velger.

En E8400 koster fra 1190.- mens en E8600 koster fra 1890.- å oppover.

Ettersom du i tilfellet må ha nytt HK så er ofte best å lese litt tester før du kjøper, ihvertfall om du skal overklokke. Som oftest er det de dyreste hovedkortene som har de nyeste chipsettene og har flest alternativer i bios osv rettet mot overklokking.

Når det gjelder kjøling av disse prosessorene er det veldig spredt hva folk sier. Noen sier at bare litt Artic Silver kjølepasta senker cpu temp til 31 grader mens andre sier at det er umulig å klokke mere enn 300Mhz med original kjøler. Uansett skulle det ikke være noe problem å overklokke E8400 fra 3,0Ghz til 3,6Ghz og E8600 fra 3,33Ghz til 4,0Ghz med bra kjøling.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...