steinberg Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 jeg har nå prøvd å sette noise killer på strømforsyningen uten at dette ser ut til å virke noe serlig. er det noen som har noen bedre forslag til dempe støyen fra pc? Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Har du prøvd å søke etter slike emner her? Det finst mange lange trådar om emnet. Til dømes ein lang tråd om støydempematter frå Biltema. Eller du kan: Skifte vifte på cpu-kjølaren. Henge harddiskane opp i sykkelslange. Bygge ei stor kasse og sette PC'en inni(sørg for god lufting) . . . . . Lenke til kommentar
maximus Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Chieftec Dragon Kabinett m/340W har noisekiller fra før. Du har vel ikke koblet den lille brune molex kontakten som kommer fra strømforsyningen på hovedkortet? Det gjorde jeg og da virket ikke den innebygde noisekilleren. Hører ikke mye fra den nå. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har også installert Noisekiller fra Geto, den halverte støyen på powersupplyen. Husk å ta bort den fabrikk installerte "noisekilleren" før du installerer den nye. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Er du sikker på at det er vifta i strømforsyningen som støyer mest. Hva slags vifter har du ellers ? De mest støyende viftene pleier å være til CPU. Små viftene til grafikkort og chipsett kan også gi mye ubehagelig lyd. Mer støysvak CPU vifte kan være en løsning. Seriemotstander til viftene hjelper også mye. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Sjekk vifta på skjermkortet ditt. Den som var på mitt bråkte no voldsomt. Så eg kjøpte en stor grill uten vifte og satte den på med lim. Fungerer fint og litt mindre bråk. Veit ikke korleis den harddisken bråker, men kan være at den ligger bak. Se om den er godt festa og ikke er skjeiv. Eg bytta nylig vifte på taisol ribba også til en som var litt feitere og bråkte mindre. Hjalp det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå