Gå til innhold

Smugle øl feil vei!

problemer

Anbefalte innlegg

Siden jeg bor i Sverige så ser jeg nordmenna svinge av etter grensen til nærmeste kjøpesenter for å bedrive sånn harryhandling på systembolaget. Jeg kaller det ikke harry, det er noe media tar seg av, men men.

Når jeg er på tur til Norge så ser jeg alle nordmenna på vei hjem igjen og smugler "rette veien".

Vel, idag så kjøpte jeg øl i Norge og brakte dette over grensen.

Jeg velger å kalle det å smugle øl feil vei. Selv om jeg burde gjort det andre veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel ikke smugle så lenge du ikke tok med deg mer enn hva du har lov til å ta med deg til sverige vel?

110 liter øl, 90 liter vin, 20 liter sterkvin og 15 liter sprit hjem til Sverige kan du ta med deg uten at det blir smugling!

Og du kjøpte vel ikke over 13 kasser øl i norge?

Endret av jale
Lenke til kommentar
Det blir vel ikke smugle så lenge du ikke tok med deg mer enn hva du har lov til å ta med deg til sverige vel?

110 liter øl, 90 liter vin, 20 liter sterkvin og 15 liter sprit hjem til Sverige kan du ta med deg uten at det blir smugling!

Og du kjøpte vel ikke 110 liter øl i norge vel?

Hehe, nei, ikke 110 liter!

En kasse bare. 24x0.33 så jeg tror jeg har litt å gå på!

Er forresten lov å gå over eukvoten om du skal ha selskap med masse gjester.

Lenke til kommentar
Er forresten lov å gå over eukvoten om du skal ha selskap med masse gjester.

Kilde/forklaring?

Så vidt jeg har skjønt er det ingen absolutt "kvote" mellom landene i Eu (iallefall til Sverige?) så lenge du kan godgjøre at det er til personlig bruk. - "Eu-kvoten" er vel det som blir godtatt tatt med til "personlig bruk" uten videre forklaring...

Lenke til kommentar
Hva er poenget i så "smugle feil vei"? Øl er jo dyrere i Norge.

Finnes det drikkende øl i Sverige, da? Tror ikke det!

På systembolaget finner du jo all forskjellig øl.

Hamstret med meg et par kasser med Carlsberg 5.1% når jeg var over i sommer.

Etter listen til systembolaget finnes det ikke mye norsk Øl der. Se http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Sok...nariesort=False

Har heller ikke Carlsberg 5.1 %, du fikk sikkert 4.5%.......

Lenke til kommentar
Hva er poenget i så "smugle feil vei"? Øl er jo dyrere i Norge.

Finnes det drikkende øl i Sverige, da? Tror ikke det!

Dummeste jeg har hørt, ølutvalget er bedre på svenskesiden av grensen.

Er et stort utvalg det samme som et godt øl? Svaret er nei! Mitt poeng er at det finnes mye godt norsk øl og det får du ikke kjøpt på systembolaget. Så det er ikke alltid pris som styrer hvilket øl vi drar med oss over landegrensene. Reiser til Sverige 3 til 4 ganger i året og har stort sett med meg 4-6 kasser/brett på hver tur. Drikker det ikke selv men har norske og svenske kammerater som ønsker at jeg skal ta med.

Men smaken er jo som baken....... muligens du liker å kjøpe billig Pripps ......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...