panzerkiller Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Har dette bedritene router/modemet som har fungert utmerket i 5-6mnd. Jeg måtte dog resette det her om dagen da det låste seg fullstendig. Etter å ha satt det opp igjen kommer jeg på nett, men opplever til stadighet at ting går saktere og saktere før det tilslutt låser seg helt (ingen internett) og jeg må opp og resette det. Husker jeg ringte "telenor-experten" engang og fikk hjelp med dette, men har ikke lyst til å betale store summer en gang til.. Kanskje noen her vet mer...? Altså, jeg er 99% sikker på at det må forandres noe i oppsettet på routeren... Jeg kan tenke meg at det kan være under "LAN Setup" hvor man kan velge DHCP - server/none/delay (står på server) Primary DNS Server - tom Secondary DNS Server - tom Remote DHCP Server - N/A Godt mulig det er et annet sted jeg også må ordne noe..? Jeg håper SÅRT på hjel fra en av dere wizards her inne! ) takk takk takk TAKK! Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) http://www.ngt.no/ressurser/brukerveiledninger/ZyxelP660.pdf er fra nextgentel men kansje du finner et svar der alikevel Endret 22. september 2008 av Hercules Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 takker for svar, men er nok litt mer avanser enn som så... Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 det går veldig jevnt.. ca 1-2 timer, så begynner nettet å gå sakte... men når jeg drar ut kontakten på router/modem (som da er i ett, derav navnet router-moden (hehe)) så går det unna som bare det igjen... Virker nesten som om det blir "fullt" (som en stappfull harddisk som må formateres (ved å i dette tilfellet fra ut strømmen)) Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Litt mer info... Kjører en selvtester på box`n.. alt er greit bortsett fra ATM Loopback test = failed... Dette sier meg ikke mye.. men kanskje noen av dere..? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Sjekk innstillingene på vpi/vci. Skal være 8/35 eller 0/100. De rådene jeg finner på nettet består i å resette routermodem og legge inn parametre på nytt. F.eks 8/35 LLC [email protected] passord. Funker ikke dette så kan hardwaren ganske enkelt være defekt og du kan be om ny boks fra Telenor eller du kan kjøpe deg eget utstyr som f.eks Netgear DG834 http://www.netgear.com/Products/Routersand...ters/DG834.aspx Endret 23. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Sjekk innstillingene på vpi/vci. Skal være 8/35 eller 0/100.De rådene jeg finner på nettet består i å resette routermodem og legge inn parametre på nytt. F.eks 8/35 LLC [email protected] passord. Funker ikke dette så kan hardwaren ganske enkelt være defekt og du kan be om ny boks fra Telenor eller du kan kjøpe deg eget utstyr som f.eks Netgear DG834 http://www.netgear.com/Products/Routersand...ters/DG834.aspx Står på 8/35... men får nytt modem om noen dager.. så får vi bare se om det er noe bedre... speedtouch 780 eller noe sånt.. Sikkert drit det også.. hehe Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 bytta router/modem i dag til speedtouch 780. Funket fint siden. Så var zyxel som hadde tatt kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå