Gå til innhold

På Jakt Etter Nytt Kamera EOS450D?

Anbefalte innlegg

Hei, som du sikkert fikk så på emnetittelen så leiter jeg etter et speilrefleks kamera.

Jeg har sett på EOS450D som jeg liker godt.

jeg vil helst slippe å gå over 5000kr men alikavell så vil jeg ha en god bildekvalitet og et fint utseende.

Jeg er helt nybegynner med speilrefleks, men ønsker å lære meg mer med Redigering og ta bilder å slikt.

Er dette et kamera jeg burde satse på eller burde jeg finne at annent?

Har dere noen meninger så spytt ut. :)

-Takk

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lenge siden jeg har spurt dette spørsmålet, men det er kanskje på tide med en repetisjon: Hva er det du liker med 450D? Og hvorfor liker du det bedre enn de andre kameraene du har sett på?

Det er spørsmål du bør stille deg selv. Hvis du ikke har fått tid til å se på noe annet, så kan du selvfølgelig ikke svare på det selv.

For oss hadde det vært interessant å vite hva du forventer av et SLR. Siden vi mener at alle modellene er gode, så må vi vite om det er noen spesielle egenskaper du ønsker deg. Ellers blir det litt vanskelig å si noe annet enn at 450D er et godt alternativ, i likhet med de andre i prisklassen.

Lenke til kommentar
Det er veldig lenge siden jeg har spurt dette spørsmålet, men det er kanskje på tide med en repetisjon: Hva er det du liker med 450D? Og hvorfor liker du det bedre enn de andre kameraene du har sett på?

Det er spørsmål du bør stille deg selv. Hvis du ikke har fått tid til å se på noe annet, så kan du selvfølgelig ikke svare på det selv.

For oss hadde det vært interessant å vite hva du forventer av et SLR. Siden vi mener at alle modellene er gode, så må vi vite om det er noen spesielle egenskaper du ønsker deg. Ellers blir det litt vanskelig å si noe annet enn at 450D er et godt alternativ, i likhet med de andre i prisklassen.

Som sakt så har jeg ikke så veldig mye på kamera.

Men det jeg ser etter er: Bildekvalitet,Prisen (5000+-),Oversiktlig, og etter det så er det egentlig ikke noe mer spesiellt som jeg kommer på ifarta.

Jeg har ikke sett på så mange modeller men nesten alle er Canon, og jeg syntes bare at den Eos 450d`n ser ut til å være den som passer best til meg, men jeg er ikke helt sikker og MÅ nesten spørre de som kan noe om dette temaet. ;)

-Fredrik

Lenke til kommentar
For tiden går folk fullstendig berserk på bruktmarkedet( foto.no). Utstyrfetisjistene kvitter seg med de gamle, for å kjøpe nye modeller. Ta en tur innom før du bestemmer deg.

450D er et godt kamera, som vil levere god bildekvalitet.

Takk takk for svar igjen.

Skal ta en tur innom.

Det jeg kommer til å bruke det mest til er: naturbilder og bil i fart og stille, så dere vet det.

Lenke til kommentar

Kjenner du noen som har hatt speilrefleks fra før,gjerne et analogt kamera "det med filmruller"

Kan jo være lurt hvis du har tilgang til noen objektiver og kjøpe et kamera som dem passer til.

Eller er det en innen nærmeste bekjentskapskrets som er hekta på foto,kan hende du kan låne/kjøpe objektiver av han/henne også.

Fordelen med Canon/Nikon er at det er et stort marked på nytt og brukt utstyr og få kjøpt.

Hvis du går for 450D så bare pass på at du kjøper det med det nye 18-55 objektivet som har IS ser at endel butikker har begynt og selge 450D med det gamle uten IS,sikkert for og kunne selge kitet billigere.

Bare skjekk nøye,enkelte butikker er ikke så flinke med å forklare at de selger 450D med det gamle objektivet.

Det nye objektivet med IS er betraktligere bedre en det gamle.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Hvis du går for 450D så bare pass på at du kjøper det med det nye 18-55 objektivet som har IS ser at endel butikker har begynt og selge 450D med det gamle uten IS,sikkert for og kunne selge kitet billigere.Bare skjekk nøye,enkelte butikker er ikke så flinke med å forklare at de selger 450D med det gamle objektivet.

Jepp,svært viktig.

Lenke til kommentar
Hvis du går for 450D så bare pass på at du kjøper det med det nye 18-55 objektivet som har IS ser at endel butikker har begynt og selge 450D med det gamle uten IS,sikkert for og kunne selge kitet billigere.Bare skjekk nøye,enkelte butikker er ikke så flinke med å forklare at de selger 450D med det gamle objektivet.

Jepp,svært viktig.

Okeyy, Da skal jeg huske på det ;)

Lenke til kommentar

Men leveres ikke det med 18-55 uten IS? Isåfall anbefales det ikke av meg. Det objektivet er uten diskusjon det dårligste av kitzoomene, og det betyr at du summa summarum ender opp med dårligst bildekvalitet. Da er det bedre å bruke tusen ekstra på det andre kit-et. 450D er et ganske mye bedre kamera enn 1000D, og 18-55 IS er betydelig mye bedre enn uten IS. Både optisk og bruksmessig. Så hvis 1000D leveres med standard kitzoom så er de ekstra tusen kronene veldig godt anvendt. For 450D med IS er verdt mye mer enn de tusen kronene i forskjell utgjør.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

1000D er i en annen kategori,laget for de som kun er ute etter et snapshot kamera og ikke ser noen grunn for og utvikle seg inne fotografering.

Her er et par fine tråder som du burde lese litt på etter hvert som du bruker kamera,de hjelper deg veldig mye om og forstå bruken av et speilrefleks.

Fotokompendiumet https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=65

Dedikert Canon https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=867287

Lenke til kommentar
Men leveres ikke det med 18-55 uten IS? Isåfall anbefales det ikke av meg. Det objektivet er uten diskusjon det dårligste av kitzoomene, og det betyr at du summa summarum ender opp med dårligst bildekvalitet. Da er det bedre å bruke tusen ekstra på det andre kit-et. 450D er et ganske mye bedre kamera enn 1000D, og 18-55 IS er betydelig mye bedre enn uten IS. Både optisk og bruksmessig. Så hvis 1000D leveres med standard kitzoom så er de ekstra tusen kronene veldig godt anvendt. For 450D med IS er verdt mye mer enn de tusen kronene i forskjell utgjør.

kit uten is var bare noe lurendreieri de drev med på fotovideo, is versjonen har tatt over som standard kitobjektiv hos canon, se rundt 4200kr her

https://prisguiden.no/product.php?productId=96980

for den tusenlappen får man altså med 450d gummihåndtak, 2megapiksler, 3fps raw og et par ekstra fokuspunkt. ville nok si at den var bedre anvendt på utstyr som filter, fotostativ, solblender etc etc. enda lurere er det selfølgelig å gå en tusenlapp ned og plukke opp en nikon d40. da har man plutselig 2000 til overs å bruke på objektiv.

Lenke til kommentar

Da så. Men jeg tror likevel jeg hadde valgt 450D, og heller lagt opp til å bryte budsjettet litt på neste lønning. Det er en del bedre å ta i grunnet gummieringen. Jeg liker dårlig å holde i hardplast. Det er også litt slitt ut etter en stund. Og det virker som om det kan være litt mer å gå på mht dynamikk og støy, uten at jeg skal hevde det med overbevisning.

En tusenlapp kan lett brukes på solblender (must) og annet snacks, men å bruker kroner på filter til et så billig objektiv er ikke lurt. Stativ og solblender har du likevel ikke råd til samtidig, hvis du kjøper alt i Norge. Men man kan jo bruke penger på en liten bag og solblender, eller ekstra minnekort og solblender. Men man klarer seg godt uten solblender og bag i en mnd.

Lenke til kommentar

kit uten is var bare noe lurendreieri de drev med på fotovideo, is versjonen har tatt over som standard kitobjektiv hos canon, se rundt 4200kr her

https://prisguiden.no/product.php?productId=96980

for den tusenlappen får man altså med 450d gummihåndtak, 2megapiksler, 3fps raw og et par ekstra fokuspunkt. ville nok si at den var bedre anvendt på utstyr som filter, fotostativ, solblender etc etc. enda lurere er det selfølgelig å gå en tusenlapp ned og plukke opp en nikon d40. da har man plutselig 2000 til overs å bruke på objektiv.

Tror at det blir Den Eos 450d`n.

Men det blir en dag etter den 1.November en gang, fordi da er jeg blitt ferdig med bursdagen min og spart litt mer penger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...