Sparkey Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Leser av flere innlegg og artikler på nett at mange ikke får betalt for overtid, og få vet hva de har krav på. Personlig måtte jeg slåss alene for å få det jeg hadde krav på, og ble tatt inn på alenerom i 40min med sjefen hvor jeg ble fortalt hvordan DE hadde det og at INGEN andre noen gang hadde tatt opp dette. Videre ble jeg også fortalt at vi fikk bonus fremfor overtid, men om jeg ønsket overtid måtte jeg se meg nødt til å gå ned på timene mine, selv om sjefen var den som satt de opp. Er jeg alene om å ha det slik? Endret 22. september 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
Gjest Slettet+712345 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ja , du er absolutt alene om å ha det slik av de som jeg kjenner som arbeider. Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Det er ikke snakk om store beløpet på kort sikt, men blir mye i lengden. Fikk etterbetalt 8000kr som var det jeg hadde krav på etter 1år. Fremdeles er det flere som jobber mer overtid enn det jeg gjorde, uten å få ekstra betalt for det. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 hvor gammel er du og hva jobber du med? jobber du seint? lite effektivt eller noe siden han er uening med deg. Lenke til kommentar
noxon Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6129849 Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Jobbet i en av de større datakjedene. Problemet er ikke at jeg jobbet mye en dag, men jobbet først sent for så tidlig dagen etter. etter regelen der arbeid utover 9timer i løpet av 24timer er overtid så blir det fort til mange timer. Ganske slitsom å jobbe slik i lengden også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå