stalemate Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Har en Likom 19" skjerm på et GF3TI200 - kort. Problemet har oppstått ganske nylig - Når jeg åpner et nytt vindu, f.eks internet explorer, word etc, så vil skjermbildet på monitoren "krympe" horisontalt, slik at jeg får en ganske tykk svart linje på hver side av skjermbildet. - Når programmet/vinduet lukkes, går monitoren tilbake til normal størrelse. - Hvis jeg stiller om skjermen med programmet åpent, så vil bildet bli for bredt for skjermen når jeg avslutter programmet. Dette er forsøkt: - Skjermen har nyeste drivere installert, uten at det gjorde noen forskjell - Forskjellige muligheter som " Juster skjermer automatisk" i nView er forsøkt. - samtlige mulige hertz-instillinger for skjerm er prøvd - opp og ned fram og tilbake med skjermoppløsning er prøvd - Bannlysning og fysisk vold er forsøkt i noen grad Så da spørs det... - Er det programvarefeil, eller er det maskinvarefeil? - Er det en løsning rett under nesa mi her? Jeg har fortsatt garanti på fandensmakta, så jeg vil ikke oppi med skrutrekker. Noen som kan hjelpe? Sta|emate Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Å åpne et nytt vindu skal på ingen måte forandre skjermmodus. Må være en veldig merkelig programvarefeil... (edit) Eller, det kan være at å åpne et nytt vindu endrer lysnivået, f.eks. ved å åpne et lyst vindu på en ellers mørk bakgrunn. Kan tyde på dårlig skjerm og/eller feil innstillinger for kontrast og lysstyrke. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Å åpne et nytt vindu skal på ingen måte forandre skjermmodus. Må være en veldig merkelig programvarefeil... Ser ut som om det kan være strømforsyninga som ikke er helt i vater - når jeg bytter ut bakgrunnsbilde på desktopen til et lysere ett, så blir bildet større igjen, så det kan være at strømforsyninga ikke er så glad i å lage lyse skjermbilder - det snakkes om "blooming" på andre tråder - noen som vet noe om det? Sta|emate Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hadde en slik feil med en Viewsonic p95f+. Når jeg åpnet f.eks. internet explorer, forandret størrelsen på bildet seg. Fikk byttet skjermen med en Viewsonic p95f. Da var alle symptomene borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå