Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde ikke til hensikt å lage en diskusjon, men heller hadde som formål å invitere til at andre bidrar med sine synspunkter om moderering og moderatorer på en konstruktiv måte. Jeg får veldig lite ut av den type tilbakemeldinger som jeg for ofte ser, både her i denne delen av forumet, og ikke minst de små dryppene som slenger rundt omkring. Tilbakemeldinger ala: Modsa er kule, modsa er nazi, modsa er Stasi, Breal er sexy, ilpostinio er en koselig bamse, modsa brenn brenn, modsa gjør en god jobb osv. sier egentlig ingenting, og jeg tror ikke det forteller modsa så mye heller. Så derfor oppretter jeg en tråd hvor jeg konkret peker på noen konkrete egenskaper/handlinger som er mer tydelige, og håpet er at flere forstår hensikten med akkurat den måten å gjøre hverandre enda mere kompetente på "siger inn"!? Om noen har lyst til å diskutere mine hensikter med akkurat det, så er jeg helt på tilbudssiden...! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Da forstår jeg hensikten din, men hva er du egetlig ute etter? Vil du at alle moderatorene på forumet skal opplæres til å bli et bilde på "det ultimate geni" som Albert Einstein? Slik jeg har fått det med meg så velges moderatorer etter god tid på forumet og at de har gjort seg utmerket ved å prøve å gjøre forumet til det bedre. Man kan ikke forlange at enhver som er moderator er kunnskapsrik om ethvert emne og kan høyne alles insikt og kunnskap i enhver anledning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Nei, jeg søker ikke det perfekte, men leter etter forbedringer. Jeg har diskutert emnet med ulike aktører, både erfarne brukere og noen moderatorer. Målet er å skape et enda bedre "samfunn" her på forumet, og helst et samfunn uten for meget tvang og straff. Konklusjonene så langt er at vi får det ikke godt nok til uten at vi alle bidrar. Det betyr at vi brukere ikke bare kan hyle på trafikkpolitiet vårt når noen begår overtramp, men at vi som brukere må bli flinkere til å holde oss selv i ørene, og ikke la oss lure med på destruktive strategier. Så oppfordringen min går på at vi er selv ansvarlig for hvilket forum og hvilke ledere vi får. Brutalt, men sant. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er enig med deg og som jeg alt har nevnt er vel "Hva ønsker du å si til moderatorene" en tråd for å bedre forståelse mellom brukere og moderatorer. I det hele tatt er vel "Tilbakemeldinger om forumet" som vi befinner oss i nå ment for å kunne styrke forumet. En interessang ting at også brukere må være bevist på å gjøre forumet bedre. Du kan kansje endre tittelen på tråden til å også innbefatte bilde på en perfekt bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg