Gå til innhold

WOLK - stor nerf for healers i pvp?


Anbefalte innlegg

Satt å leste litt om Wrath of the lich king og om forandringer osv. Også så jeg at de skulle fjerne +healing og alt skulle være spell power..

 

På lvl 70 vil en magic dps class med 1000+spell dmg ikke kunne drepe en resto druid som har +2000 healing før druiden er oom.. Sånn circa.. Ikke tenk på crit/resilience osv det er ikke det som er poenget her..

 

Men på lvl 80.. Så vil en mage og en Resto druid ha like mye spelldmg/healing, og da er det jo ikke noe tvil om at en mage vil kunne nuke en resto druid og druiden vil ikke kunne heale i nærheten nok i forhold til hvor mye dps magen gjør..

 

Så slik jeg ser det er overlevelse evnen til en resto druid(og andre healers) mye dårligere en hva den er nå på lvl 70?

 

Jeg spilte wow før, og var resto druid.. Å vurderte og starte å spille igjen til WOLK men må bare finne ut hva som blir forandret i WOLK.. Men har jeg missforstått litt her, eller åssen er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neinei. Selv om +healing blir erstattet med spellpower så vil ikke det si at man kommer til å heale for mindre selv om man har mindre spellpower enn det man hadde av +healing.

Alle healingspells får altså mer effekt ut av hver spellpower du har enn fra hver +healing.

 

This.

 

 

 

 

resto druids får utrolig gode talents for Resto pvp i Wrath, vi kommer til å heale like bra som vi kan ta spell damage. så vi kommer sikkert ikke til å ha så sinnsykt bra survival rate, men vi kommer helt klart til å kunne slå litt fra oss for en gangs skyld :)

 

Not this.

 

 

 

 

Healingspells får coefficients (effektrater?) som utnytter spellpower opptil 3 ganger bedre i forhold til et offensivt spell.

Endret av storken
Lenke til kommentar
Kommer vel til å bli litt bitching mellom casters/healers da når det gjelder gear hvis den eneste forskjellen er mp5 og sånt

 

nja er jo fortsatt rimelig obvious hva som er healing og hva som er dps om du står mellom

 

(fiktive items)

 

Bracers of lol

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+25 Critical Strike Rating

 

Bracers of rofl

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+10 Mana per 5 sec

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Kommer vel til å bli litt bitching mellom casters/healers da når det gjelder gear hvis den eneste forskjellen er mp5 og sånt

 

nja er jo fortsatt rimelig obvious hva som er healing og hva som er dps om du står mellom

 

(fiktive items)

 

Bracers of lol

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+25 Critical Strike Rating

 

Bracers of rofl

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+10 Mana per 5 sec

 

Den største forskjellen ligger vel i hit rating, siden denne bare er beneficial for dps.

Endret av sveenern
Lenke til kommentar
Det vil nå uanseet bli tilfeller der det rolles på gear beregnet på Healing(mp5) eller motsatt fordi itemet er bedre enn det man har fra før. Så det kommer nok til å skje at det blir noen sure Healere/castere etter instance run.

 

Det får dem bare bli, upgrade er upgrade ;) Har rolla på healing-gear selv med magen i tingenes tilstand nå, siden det var upgrade.

Lenke til kommentar
Kommer vel til å bli litt bitching mellom casters/healers da når det gjelder gear hvis den eneste forskjellen er mp5 og sånt

 

nja er jo fortsatt rimelig obvious hva som er healing og hva som er dps om du står mellom

 

(fiktive items)

 

Bracers of lol

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+25 Critical Strike Rating

 

Bracers of rofl

+30 Stamina

+30 Intellect

+30 Spirit

+50 Spellpower

+10 Mana per 5 sec

 

Den største forskjellen ligger vel i hit rating, siden denne bare er beneficial for dps.

 

10 mp5 er så sykt mye mer akutellt enn 25 crit rating for en healer at det ikke er noen tvil om hva som er hva på de fiktive item'a :)

 

 

Det vil nå uanseet bli tilfeller der det rolles på gear beregnet på Healing(mp5) eller motsatt fordi itemet er bedre enn det man har fra før. Så det kommer nok til å skje at det blir noen sure Healere/castere etter instance run.

 

Det får dem bare bli, upgrade er upgrade ;) Har rolla på healing-gear selv med magen i tingenes tilstand nå, siden det var upgrade.

 

I pugs ja, i guild runs er det ikke tvil :)

Lenke til kommentar
Spekulasjon som ikke har noen rot i kilder :Rogues får kanskje energy regain basert på spirit?

 

Det er vel heller tvilsomt om noen av melee klassene får særlig utbytte av spirit. Spirit/intellect er og har alltid vært en caster-greie mens strength og agility har vært for melee(+hunter)

 

Slik håper og tror jeg det fortsatt vil være i LK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...