daniel_984 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Heisann! Jeg har et kjempeproblem. Som i en tråd rett under har jeg fått problem med at XP hele tiden spør om jeg vil formatere F: disken min, hver gang jeg merker den av. Jeg regnet selv med fra starten at enten er den røket (noe som jeg ikke kan skjønne da den kommer opp overalt, les: oppstart, min datamaskin, administravtive tools etc), eller så er index fila borte. Uten å ha scannet disken, begynte jeg da å lete gjennom forumet her, og jeg har da lest gjennom en haug med andre tråder her inne, og kommet frem til på egenhånd å prøve ut GetDataBack programmet. I dette programmet finner den frem til alle mapper og filer som jeg har, betyr dette at disken fortsatt er intakt (og hva kan jeg isåfall gjøre for å gjenopprette disken igjen?)? Eller betyr dette at jeg må kopiere det som er mulig/viktigst, og formatere shiten? PS! Aner ikke hvorfor det i utgangspunktet ble problemer, men ser ut som en ekstern HDD hvertfall satte igang hele "tikke"-ulyd problemet før den ble "dø". Har allerede formatert primærdisken og re-installert XP i håp om at det skulle hjelpe, ingenting er formatert eller skrevet på den gamle, så alt jeg lurer på er om det faktisk er en isbit i helvete som har overlevd eller om jeg må miste alle data jeg har der. Endret 22. september 2008 av daniel_984 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Når GetDataBack klarer å scanne disken så er det vel muligheter for å få den til å virke igjen. Du må bruke GetDataBack til å kopiere filene til en annen disk, og så kan du formatere problemdisken. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Japp, da er det konstatert. HDDen min nekter å formatere skikkelig, verken hurtig eller nøye. Noen som har et godt alternativ (om det er noen vits) å formatere utenfor XP, altså gjennom 3dje parts program? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Bruk fabrikantens diagnoseprogram. Du finner slike på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Kjør 'Zero fill' test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå