Gå til innhold

Hva er galt med Medieval 2 Total War?

Anbefalte innlegg

Har spilt en del Medieval 2 den siste uken og det er noen ting som virkelig irriterer vettet av meg. Det er mulig jeg gjør noe feil så jeg spør her i tilfellet det er noe jeg kan fikse selv.

For det første, uansett hva jeg gjør så blir Paven forbanna på meg. Jeg bygger kirker, er med på crusades og generelt så gjør jeg alt det han ber meg om. Hvorfor er det da slik at jeg alltid er den som er dårligst likt av Paven?

Må jeg bygge enda flere kirker? Får jo ikke bygd stort annet enn kirker til slutt.

Til slutt gikk det så langt at paven angrep meg. Han tapte selvsagt, selv om Spania, England, Romerske imperiet og sicily allerede hadde erklært krig på meg. Uansett, jeg drepte Paven og tok alle byene. Neste runde ble det valgt en ny Pave og jeg drepte han, neste runde kom det en til og slik gikk det, runde etter runde. Det så ut til at jeg ikke kunne bli kvitt han uansett hva jeg gjorde så jeg bestemte meg for å prøve å signere fred med fyren. Men neida, heller ikke det gikk. Jeg fatter ærlig talt ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bli kvitt fyren.

Enda en ting som irriterer meg. Jeg har ikke erklært krig på noen. Alle jeg er i krig med har erklært krig på meg. Allikevel er omdømet mitt at jeg absolutt ikke er til å stole på. Jeg skjønner ikke hva som forårsaker det. Jeg har signert fred med England uttallige ganger nå, men etter noen runder erklærer de krig igjen.

Medieval 2 er et utrolig morsomt spill, men det blir kjedelig i lengden når det er slik. Regelen til nå har i grunn vært at uansett hvem jeg grenser til så skal det kriges.

Forresten så erklærte Venice og Danmark krig på meg rett før jeg skrev innlegget.

Ble mye sutring her. Spillet er genialt med unntak av noen virkelig irriterende momenter.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm kan prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.

Angående paven:

Å gjøre oppdragene han gir deg er en pluss selvfølgelig og det å joine crusades osv.

# Har aldri brydd meg om å bygge kirker, bare hvis det er et muslimsk land eller det er et område med større prosent av en annen religion enn min egen.

# Han liker heller ikke at du er i krig med et annet land med samme religion, bare hvis de er bannlyst av han. Eller at de har en utrolig lav støtte fra paven (like før de blir bannlyst) og at du har høy støtte.

.

# Noe annet jeg har funnet ut er hvis paven er din egen, eller det er en av dine beste allierte som har han. Vil gi et utrolig stort PLUSS!

Jeg vil anbefale å bli alliert med paven med engang. Gjøre oppdrag han gir deg. Joine crusades hvis du har folk og tid nok. Pass hele tiden på hvem som er på god siden til paven, og hvem som ikke er det. Ikke angrip noen som har være alliert med paven lengere enn deg (større sjans for at paven vil støtte dem)

Du kan ikke bli kvitt Paven. Han vil alltid være der. Så prøv å kom på god fot med han istede ;)

Angående det at du ikke erklærer krig:

Det er flere ting i M:TW2 som kan gjøre at et annet land går til krig mot deg.

- Dine spioner og leiemordere blir oppdaget i deres område (vil kanskje ikke gjøre at de går i krig med deg. Men kan være det lille som trengtes for å vippe dem over)

- Hvis du har mange/store styrker i nærheten av deres områder/byer kan føre til at dem føler seg utrygge. Dermed føre til at de går til krig

- At du er i krig/går i krig med deres allierte eller vassel.

- At du og paven ikke er på god fot med hverandre (gjelder bare kristene land selvfølgelig)

- At du har tatt over et område/by som hadde stor betydning for dem. Noe som gjør at de vil gjøre alt for å få den tilbake

Det er feil som du sier fruktkake. Paven har ikke noe imot at du er alliert med et annet land med annen religion. Så lenge det landet ikke har gjort paven noe eller hans allierte (egypt er et av de landen som er mest utsatt med tanke på at paven ofte kaller crusades dit. Så ville ikke ha anbefalt å blitt alliert med noen muslimske land).

Håper dette kan hjelpe deg. Hmm kan hende det er flere ting. Men kommer ikke på dem akkurat nå. Er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...