Gå til innhold

Ryu Hayabusa - Macho?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tenchu er en spillserie, var kun de to første som var noe bra og de kom ikke på Xbox.

Men over til saken, Ryu ser ikke macho ut og ligner overhodet ikke på en ninja.

 

Siste argument:

 

En Ninja

ninja.jpg

 

Ryu Hayabusa

ninjapz8.jpg

 

Det ser bare ikke riktig ut, det ser feministisk ut for min del.

Tight pants, ingen ermer ? og skjorta langt opp mot halsen og den maska som overhodet ikke er ninja. Ryu er veldig tvilsom.

Så har han kappe som er delt i 2, med andre ord en mann som tenker high fashion istedenfor drap og stealth.

 

 

Er enig med Avean at Ryu ser mer femi ut enn "en ninja":

#Todelt kappe som ikke har annen nytte enn å se "bra" ut.

#Lær(?)tights

#Bare armer

#"Smykke" på hodet. Hjelper sikkert mot slag, men ser litt tvilsomt ut. Dessuten burde den vært sort, istedet for noe som glinser.

 

Men dette er bare min mening :!:

Lenke til kommentar
Oi. Enda en bruker med flest poster i Sony-forumet. Shocker.

 

Forferdelig. Tenk at en bruker som har postet mest i Sony-delen kommer i Generelt om spill-delen og svarer på en tråd. Jeg burde skammet meg. Hva tenkte jeg på? Hvordan kan jeg gjøre det godt igjen Skarstad?

 

Hvis jeg sier at Marcus Fenix er perfekt eksempel på macho mann, er jeg tilgitt?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Vel...

 

En historisk ninja er faktisk en person av ikke adelig rang som har lært seg kampkunst. Kampgrenene Jui-jitsu og Ninjutsu er begge utviklet i det japansk føydale samfunnet. Begge kampsportene sine har mange fellestrekk og til og med de samme navna på en rekke teknikker. Ki-hon-happo anyone?

 

Men uansett. Da det var "forbudt" for andre å lære seg samuraienes edle kunster (Jiu-jitsu) så utviklet fattigere folk og ikke adelige folk seg sine egne kampstiler som er det man i dag kaller ninjutsu. Ninjutsu stjal mange, mange teknikker av Jiu-jitsu. Ninjutsu er det som er grunnlaget for den stilen som folk kaller "ninja" i dag.

 

Som et siste poeng før jeg sporer tilbake på trådemnet her. Siden bare adelige hadde lov til å praktisere Jiu-jitsu's edle kunst, så betyr det at utøvere av ninjutsu eller ninjaer om du vil, måtte forkle seg. For å kunne bære med seg hjelpemidler og våpen, så er standarden baggy klær fremfor tettsittende. (Hey babe, er det ei ninjastjerne i buksene dine, eller er du bare glad for å se meg? - Sorry babe, det er ei ninjastjerne....) Baggy klær gjør det lettere å smugle med seg flere våpen, mer gadgets og baggy klær har faktisk lettere for å gli i ett med miljøet rundt seg. (Noen gang lurt på hvorfor mange kamuflasjedrakter i militæret ikke er tettsittende robin hood tights? Kan love deg at ei rumpe i stramt svart lær stikker seg frem selv om det er mørkt ute.)

 

Så Ruy som

 

- springer rundt i tettsittende klær har missa poenget.

- bruker bling og greier som man risikerer lager lyd eller reflekterer lys.... Not a good idea.... (tenker på tiaraen hans)

- og har ei kappe som er mer til hinder (hekte seg fast i ting) og har ingen praktisk nytte, annet enn for å demonstrere konsollenes evne til å lage kapper som blafrer i vinden. (Om han enda stæsjet alt våpen og greier i kappa si så skal jeg heller gå med på at kappen er viktig.)

 

Så.... for å nå konklusjonen vår.

 

- Han er androgyn etter japansk spill standarden.

- Han accesoriser (eller hvordan pokker man skriver det ordet)

- Han ifører seg unødvendige plagg for ..... egentlig ingen nytteverdi...

- Han kompenserer for jente tingene sine med store våpen....

- Han springer rundt i stramme bukser, som strengt tatt ikke tjener noen annen hensikt enn å være trange.

 

Seriøst, alle som har hengt i metal miljøet vet at trange lærbukser hverken er bra for sædproduksjon (ikke heldig om folk allerede stille spørsmål med manndommen din), mobilitet eller svettemengden som man produserer er ikke spesielt heldig om man skal forsøke å få med seg noen hjem. De brukes kun for show effekten.

 

Han høres egentlig ut som Sephiroth fra FF7..... Man kan si mye om hvor badass Sephe er.... men spesielt macho av utseendet er ikke det først man vil si. Så må si om Ruy som jeg sier om Sephe. To små meloner i fra å være den barskeste jenta i flokken.

:)

 

Til slutt vil jeg bare legge til at spillene er en utmerket spillifisering av 90 og 2000 tallets hollywoodifiseringen av den gamle ninjaen. Og som underholdning er spillet ganske bra.

 

Men beklager folkens, Ruy har alt for mange trekk som gjør at han ikke er spesielt macho etter vestlige synspunkter.

Endret av Karatheon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...