Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Hei, eksisterer det en sykkel som tåler 134 kg ca? Som skal brukes til sykling i skog og turstier og litt bilvei ? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg prøvde å søke på nettet en stund men fant ingenting konkret. Jeg vil tro at en normal ny sykkel tåler mer enn nok for en person på 134 kg. De fleste sykler er tross alt konstruert av ganske tykt metall som er sveiset sammen. Jeg tror jeg ville ha spurt om råd i en sportsforretning. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg er omtrent samme vektklasse og kjøpte nettopp ny sykkel. Sykkelen fungerte fint, men jeg hadde problemmer med bakhjulet. Etter 3 uker hadde 4 eiker ryket på bakhjulet, jeg fikk det fikset på garantien. Etter å ha den tilbake så hadde 2 nye eiker ryket på bakhjulet. De innså da at hjulet var for svakt og de byttet til et som hadde flere eiker. Så jeg ville gå til en lokal sykkelbutikk som har verksted. Du bør da spesielt i starten kontrollere bakhjulet. Hvis du er høy burde du nok prøve å få tak i en terrengsykkel som har 29 tommers hjul. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 De fleste nye bra syklene burde tåle det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Ok, så stort hjul og sterk ramme? Men siden dere mener den tåler 134 kg + - , betyr dette da at jeg kan ha en frampå styret og da? Tenker altså på om det er problem om den blir fram tung, altså 134 kg på setet og styret totalt? Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Mener du å ha en fyr som sitter på styret i tillegg til deg selv? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Det er sannsynligvis bakhjulet som er det som du kan få problemmer med om det ikke er solid nok, med mindre du tenker å ta ordenlige høye hopp på den. Da er det nok ikke umulig at en ramme som burde holdt normal terrengsykkel kan knekke. Det kan også være lurt å holde seg unne det verste stiene med sykkelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Mener du å ha en fyr som sitter på styret i tillegg til deg selv? Jepp. Det er sannsynligvis bakhjulet som er det som du kan få problemmer med om det ikke er solid nok, med mindre du tenker å ta ordenlige høye hopp på den. Da er det nok ikke umulig at en ramme som burde holdt normal terrengsykkel kan knekke. Det kan også være lurt å holde seg unne det verste stiene med sykkelen Ah, ok. Hvilken sykkel bør jeg satse på? Allround, tursykkel, offroad ? Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Hvis du ligger unna syklene du kjøper til 995,- på Smart Club etc går det helt sikkert bra. Legg penger i en kvalitetssykkel så får du for hva du betaler for. Jeg kjøpte nettopp en sykkel til ca 5 lapper og den har kraftige hjul som tåler juling. Lykke til!! Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Mener du å ha en fyr som sitter på styret i tillegg til deg selv? Tror neppe det er så lurt hvis den personen er ganske tung. Endret 24. september 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kjøpte denne sykkelen: http://www.harobikes.com/mtb/bikes/flightline_sport.php En flott sykkel til bruk både i skogen på stier og på asfalt. Likte setet godt og jeg er ikke av de tynneste. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg veier selv ca 115 kg og bruker sykkelen min både til jobbsykling (både sommer og vinter) og trimsykling i marka. Markasyklingen foregår mest på greit vedlikeholdte grusveier, men det hender jeg tar snarveier av typen skogstier/krøtterstier/gressenger eller over ei myr. Det hender det knekker deler på sykkelen (krank/bakhjulsaksel), men ramma holder. Nylig byttet verkstedet til et kraftigere bakhjul enn originalt. Kraftigere nav, tykkere eiker og dobbelt felgbane. Fordelen med ei ramme med mest mulig standarddimensjoner er nettopp at det går an å oppgradere sykkelen ved å sette på deler med bedre kvalitet hvis noe ryker ofte. Selve sykkelen fikk jeg av en nabo som hadde tenkt å kaste den etter at bakhjulslageret var gåent. Etterpå har jeg nok byttet deler for et par tusen, inkludert kjede, tannhjul, girvaier og selvsagt bremseklosser. Det justérbare styrehodet kjøpte jeg på en sykkelbutikk og monterte selv, det samme med bmx-pedalene (ypperlige på vinteren), setet er fra Biltema. Omtrent sånn ser den ut (bakhjulet er byttet etter at bildet ble tatt): Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå