mvaageng Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei Er det noen som hvet hva slags krav jeg har når jeg har hatt samme feil på min SE K850, feilen på telefonen er at den driver å reestarter seg flere ganger men til slutt så slår den bare seg av og ikke vil på igjen men bare lyser i tastaturet og rundt kamra linsen. Telefonen er kjøpt av jobben min på Klart Svar. takker for svar Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvor lang tid har du hatt den før du merket feilene? Hatt den på service? Høres jo ut som en programvarefeil. Du har nok ikke rett til å heve kjøpet ditt desverre, men du har rett til at den får service. Hvis det oppstår samme feil 3 ganger, har du rett på ny. (Rett meg hvis jeg tar feil) Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hvor lang tid har du hatt den før du merket feilene? Hatt den på service?Høres jo ut som en programvarefeil. Du har nok ikke rett til å heve kjøpet ditt desverre, men du har rett til at den får service. Hvis det oppstår samme feil 3 ganger, har du rett på ny. (Rett meg hvis jeg tar feil) Telefonen har hvert inne hos deltaservice 2 ganger før, leverte telefonen min inn for 3 gang på lørdag, Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ok, men hvis samme feilen skjer en gang til og du har dokumentasjon fra verkstedet på det så har du krav på en ny lik telefon. Men du kan ikke heve kjøpet og få pengene tilbake, hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvis du leverte inn telefonen for 3gang med samme feil hadde du krav på å heve kjøpet, men de har rett til å få undersøke om det er en feil den tredje gangen eller ikke. Men nå har den uansett blitt sendt til service (blir hentet mandag morgen i Oslo-området), men du får uansett hevet kjøpet hvis det er en feil på den igjen etter denne servicen. Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hvis du leverte inn telefonen for 3gang med samme feil hadde du krav på å heve kjøpet, men de har rett til å få undersøke om det er en feil den tredje gangen eller ikke. Men nå har den uansett blitt sendt til service (blir hentet mandag morgen i Oslo-området), men du får uansett hevet kjøpet hvis det er en feil på den igjen etter denne servicen. Klart Svar mente det di reglene ikke gjelder kjøp B2B (business-to-business) men bare for forbrukere??? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Telefonen er kjøpt av jobben min på Klart Svar. Hadde du selv kjøpt telefonen så kunne du gått til forhandler og banket forbrukerkjøpsloven i bordet. Er helt andre regler som gjelder når det er jobb-telefon det er snakk om. Så 3gangs-service osv osv kan du nok bare glemme. Usikker på hva som gjelder for jobb-telefoner. Men tipper vi har noen forhandlere eller lovdata-huggere som kan svare bedre på det. Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Telefonen er kjøpt av jobben min på Klart Svar. Hadde du selv kjøpt telefonen så kunne du gått til forhandler og banket forbrukerkjøpsloven i bordet. Er helt andre regler som gjelder når det er jobb-telefon det er snakk om. Så 3gangs-service osv osv kan du nok bare glemme. Usikker på hva som gjelder for jobb-telefoner. Men tipper vi har noen forhandlere eller lovdata-huggere som kan svare bedre på det. Takker for svarene så langt, så får vi se hva som skjer.... Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) I de yderst få tilfellene der bedriftskunder ender opp med å reklamere, behandler vi saken som om det var en vanlig kunde. Det bruker å gå greit, jeg har sett kunder få nye salgspakker fra Sony Ericsson som opprinnelig kjøpte på en bedrift. Men hele prosessen med DeltaService må du nok belage deg på. Dog noe KRAV på å få hevet kjøpet er det ingen som har, dersom det er til urimelig kostnad for butikken: Jeg har vunnet fram med dette argumentet de få gangene forbrukerrådet blir dratt inn. Du får jo uansett sannsynligvis en ny salgspakke siden det er snakk om Sony Ericsson, og den kan du jo som kjent selge privat for en grei sum Endret 22. september 2008 av RMNZR Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Dette er selvsagt ulempen med å kjøpe som bedrift. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven, og iløpet av to år har selger krav på å reparere den så mange ganger de gidder. Sånt rent lovmessig, i praksis blir den ofte byttet. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 "Hvis du leverte inn telefonen for 3gang med samme feil hadde du krav på å heve kjøpet, men de har rett til å få undersøke om det er en feil den tredje gangen eller ikke. Men nå har den uansett blitt sendt til service (blir hentet mandag morgen i Oslo-området), men du får uansett hevet kjøpet hvis det er en feil på den igjen etter denne servicen. " ------------------------------------------------------- Nope,dette er et firma-kjøp,som nevnt i første post,og da gjelder ikke Forbrukerkjøpsloven... Lenke til kommentar
alexanns Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Dette er selvsagt ulempen med å kjøpe som bedrift. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven, og iløpet av to år har selger krav på å reparere den så mange ganger de gidder. Sånt rent lovmessig, i praksis blir den ofte byttet. Selv om det er tale om kjøp mellom to næringsdrivende, så gir ikke loven (dvs. kjøpsloven) selgeren rett til å rette varen så mange ganger denne vil i løpet av to år. For det første hvor har du to års fristen fra? Dersom det foreligger en mangel kan kjøperen gjøre gjeldende misligholdsbeføyelser, deriblant retting. Selgeren kan også kreve å få rettet mangelen, jfr. kjl. § 36 første ledd. Dette gjelder likevel ikke dersom det vil være til "vesentlig ulempe for kjøperen", jfr. kjl. § 36 første ledd. Spørsmålet er da om det er til vesentlig ulempe for kjøperen at Klart Svar krever å rette mangelen. I vurderingen av dette kommer det inn om kjøperen trenger gjenstanden, ev. har fått en erstatningsgjenstand og ikke minst hvor mange ganger de har forsøkt å rette mangelen. Dersom selgeren forsøker å rette mangelen gjentatte ganger uten resultat vil det ofte innebære en "vesentlig ulempe" for kjøperen. Lenke til kommentar
Dorf_2003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 her er det flotte harde fakta ved å kjøpe enheter til næring og ikke privat: du får redusert reklamasjonsrett, da det legger opp til at enheten som kjøpes har større bruks hyppighet enn en som kjøpes privat. du har ikke krav på utlånsprodukt. du har ikke krav på omlevering av produkt ved 3x samme feil grunnen til dette er at ingen hensikten med produketet aldri blir "vesntlig forfeilet" ved å sende en ting på service i 14 dager. med untak da, selvsagt inside info fra nokia og SE. Du vil aldri få hevet kjøpet så lenge produketet er registrert på næring. Men du vil få en ny salgspakke. (det er jo ganske bra???) Lenke til kommentar
mvaageng Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 her er det flotte harde fakta ved å kjøpe enheter til næring og ikke privat: du får redusert reklamasjonsrett, da det legger opp til at enheten som kjøpes har større bruks hyppighet enn en som kjøpes privat. du har ikke krav på utlånsprodukt. du har ikke krav på omlevering av produkt ved 3x samme feil grunnen til dette er at ingen hensikten med produketet aldri blir "vesntlig forfeilet" ved å sende en ting på service i 14 dager. med untak da, selvsagt inside info fra nokia og SE. Du vil aldri få hevet kjøpet så lenge produketet er registrert på næring. Men du vil få en ny salgspakke. (det er jo ganske bra???) Ja det ser ut som jeg har hvert heldig og fått god service på Klart Svar!, jeg fikk i dag kreditert telefonen og kunne velge meg en annen telefon Så nå har jeg fått meg en Nokia N82 og er kjempe fornøyd. Takk til dere, jeg har nå lært meg litt mere av kjøp privat og b2b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå