Åsmund Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 pappa skal ha pc, og han vil ha det billigast mulig. hvilket merke selger de mest stabile hk til ca 5-600 kr? tenkte på et MSI kort. ASUS er utelukket for det er en del problemer med det har jeg erfart. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvilket hovedkort er det da? Er det et P3 basert hovedkort eller p4, AMD? Litt mere info takk Ecthelion. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sjekk 'Demo1'-kort Her - da får du med alt og full garanti. F.eks. MSI KT3 Ultra2-R til 592,- er et godt kjøp ( Socket A ) - velprøvd. Sjøl ville jeg valgt MSI 845PE MAX-L p.g.a. det spreke chipsettet ( støtter Hyper-Threading ). Begge korta har vært i omløp ei tid, slik at det er rettet evt. ustabilitet/ problemer via Bios oppdateringer ( uansett hk-produsent ). Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 MSI er da aldri ett godt kjøp.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 takker for svar. har time nå- er på skolen. skal kikke på svara etterpå Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Kjøp Asus eller Epox hvis du skal ha noe billig og stabilt Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Blir det AMD prosessor kan en bruke MSI K7N2G-L til ca. 1100,- OK! ikkje det billigste, men det har integrert grafikk (GF4MX), LAN og TV ut tilkobling. Med MSI Live Update2 tok det "5 minutt" og oppgradere Bios og drivere. Satt nett sammen ei maskin på det kortet til "kontormaskin" med XP1700, 2 x 256MB PC333 DDR, 80 Gig WD JE, harddisk-kjøler ,Coolermaster Silent Heatpipe kjøler og 4 Cooler Master kab. vifter på 7V, med XP Pro kom denne maskina på ca.7000,- fra Komplett (brukte floppy og CD Rom fra "forgjengeren"). Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Kjøp et demobrukt i845xx kort - dette er svært stabilte kort, uansett revisjon/merke. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 takker for all hjelp men... Pappa har finni ut at han vil bruke litt mer på pc og kjøpe en bærbar. Dette er jo genialt for han siden jeg skal lage nettverk opp til meg hvor han har tilgang til mange filmer og andre større filer. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...1365&highlight= Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Sjekk 'Demo1'-kort Her - da får du med alt og full garanti. F.eks. MSI KT3 Ultra2-R til 592,- er et godt kjøp ( Socket A ) - velprøvd. Sjøl ville jeg valgt MSI 845PE MAX-L p.g.a. det spreke chipsettet ( støtter Hyper-Threading ). Begge korta har vært i omløp ei tid, slik at det er rettet evt. ustabilitet/ problemer via Bios oppdateringer ( uansett hk-produsent ). Leste nettop at Hyper-Threading ikke var noe særlig bra til annet en store operasjoner og krevende oppgaver. Pappa skal vel ikke gjøre noe som er veldig resurskrevende. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Leste nettop at Hyper-Threading ikke var noe særlig bra til annet en store operasjoner og krevende oppgaver. Pappa skal vel ikke gjøre noe som er veldig resurskrevende. Selv pappaer kan endre seg og bli krevende :wink: mener, det er ikke dumt å ha ressurser og annen funksjonalitet i reserve, til en grei pris. . Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 sant nok. kanskje dumt å ikke bruke litt mer kr på noe som kanskje lever litt lenger. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det billigste kortet med mye ok integrert er: ASUS A7N266-VM. Det er et micro-ATX hovedkort. Dessverre støtter det kun DDR SDRAM 266 og ikke noe raskere, det holder til AMD XP 2600+ (266 utgaven). Det koster 614,- kr på Komplett. Jeg har selv et slikt og har også montert to stk i andre sine PCer. Billig og greit, men ikke fremtidsrettet. Det integrerte "GeForce2 MX" er OK til litt spilling også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå