Torjus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei, jeg har nå et script som viser de ti siste innleggene fra wordpress. Jeg har en kalender plugin som bruker "innlegg" prisippet. Så når jeg skriver et innlegg i kategorien "Kalender", så dukker den ikke opp på framsiden, men i kalenderen. Men i "ti siste innlegg" lista så dukker både de vanlige innleggene opp og de i fra kalenderen. Er det mulig å IKKE vise innleggene i fra kategorien "Kalender"? Ti siste innlegg scriptet: bdp-post recent post av Bryan Palmer: <?php /* Plugin Name:bdp-posts Plugin URI:http://www.ozpolitics.info/blog/wordpress-plugins/#posts Description:List recent posts - hacked from the WordPress core Version:0.0.1 Author:Bryan Palmer ([email protected]) Author URI:http://www.ozpolitics.info/ THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE. */ function bdp_posts($listHowMany='10', $before='<li>', $after='</li>') { global $wpdb; $today = current_time('mysql', 1); $sql = "SELECT ID, post_title FROM $wpdb->posts WHERE post_status='publish' AND post_date_gmt<'$today' AND post_type='post' AND post_category<>14 ORDER BY post_date DESC LIMIT $listHowMany"; $sql2 = "SELECT ID, post_date FROM $wpdb->posts WHERE post_status='publish' AND post_date_gmt<'$today' AND post_type='post' AND post_category<>14 ORDER BY post_date DESC LIMIT $listHowMany"; if ( ($recentposts = $wpdb->get_results($sql)) && ($dates = $wpdb->get_results($sql2)) ) { $i = 0; foreach ($recentposts as $post) { $dato = $dates[$i]->post_date; $ar = substr($dato, -17, -15); $maned = substr($dato, -14, -12); $dag = substr($dato, -11, -9); $norskdato = $dag . '/' . $maned . '-' . $ar; $link = '<a href="' . get_permalink($post->ID) . '">'; echo "$before$link". '<span class="l">' . $post->post_title . '</span> <span class="r">' . $norskdato . '</span>' . "</a>$after\n"; $i++; } } } Endret 22. september 2008 av Torjus Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 En spørring istedenfor to? $sql = "SELECT ID, post_title, post_date FROM $wpdb->posts WHERE post_status='publish' AND post_date_gmt<'$today' AND post_type='post' AND post_category<>14 ORDER BY post_date DESC LIMIT $listHowMany"; hvis det er en post_kategori kan du bare gjøre slik der kategori id er x. post_category not in (14, x) hvis ikke så er det for lite info for en som ikke kan wordpress. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg fant en link ang det med å ekskludere en kategori: http://codex.wordpress.org/Template_Tags/query_posts Men vet ikke hvor jeg skal plassere kodene? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 hvis det er en post_kategori kan du bare gjøre slik der kategori id er x.post_category not in (14, x) Hvordan koder jeg det i scriptet? Kan så lite PHP Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du plasserer query_posts foran loopen. Alt står i den veldig gode dokumentasjonen, bare les. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Kan så lite om dette, men prøvde å legge til dette: <?php if (is_home()) { query_posts("cat=-18"); } ?> før loop'en som ser slik ut: <?php endwhile; ?> <div id="sisteinnlegg"> <h2>Siste ti artikler</h2> <ul> <?php bdp_posts(); ?> </ul> </div> <?php else : ?> Men da får jeg bare blank side. Dette er i bunn av index, har altså "have_posts" loopen over. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Den skal over loopen. Les om loopen i Wordpress dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå