Gunn@r Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er ei ansatt her på jobben som bruker sin private MSN på jobb-PCen. Det som er så merkelig er at når ho logger inn på en maskin som ho bruker "nå-og-da" (ho har en annen mer fast pc) her på jobben, så får ho opp dattera sin MSN-pålogging, som da logger seg inn automatisk og viser kontaktlista til dattera. Og dattera har ALDRI brukt MSN på jobben til mora si! Dette skjer ikke på den faste eller private PCen til ho! Og en annen ting som også kan nevnes, er når mora logger seg på denne spesielle PCen med sin MSN-konto, så får ho opp sine kontakter i lista, MEN det er dattera sine kontakter som kommer opp når noen logger på. Så ho ser sine egne kontakter hele tiden, men viss ei venninne til dattera logger seg på MSN, så ser mora dette på sin MSN. Snodig, ikke sant?! Noen tips?? Regner me det er mange som klør seg i hodet nå... Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er det et slags program som overvåker dattra sin msn, i tilfelle hu skulle drevet me noe svineri på webcam Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Er det et slags program som overvåker dattra sin msn, i tilfelle hu skulle drevet me noe svineri på webcam Tviler sterkt... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Så ho ser sine egne kontakter hele tiden, men viss ei venninne til dattera logger seg på MSN, så ser mora dette på sin MSN. Høres ut som windows messenger ligger pålogget i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Så ho ser sine egne kontakter hele tiden, men viss ei venninne til dattera logger seg på MSN, så ser mora dette på sin MSN. Høres ut som windows messenger ligger pålogget i bakgrunnen? Men ho har jo aldri vært pålogget en maskin her på jobben så åssen kan MSNen ho sin ligge i bakgrunnen når mora logger seg på??? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Mora har brukt dattera sin innlogging? Noen handre har brukt dattera sin innlogging? Dattera har bryti seg inn på natta og logga på? Noen andre har bryti seg inn på natta og logga på? Dem som solgte dere dataen har brukt msn'en til dattera hennes? Dataen er formatert med en cd som har satt opp innstillinger for windows live tilknyttet dattra? Moren er dattera? Eller for å si det slik. Hvordan kan vi vite med den informasjonen du gir oss? Og lager det noen problemer for noen? Og hvorfor bruker dere msn på jobb? Sier segselv at det er dataen det ligger i da, og sannsynligvis noen profiler, enten for WLM eller WM Endret 23. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Mora har brukt dattera sin innlogging?- Nope Noen handre har brukt dattera sin innlogging? - Nope Dattera har bryti seg inn på natta og logga på? - Tviler Noen andre har bryti seg inn på natta og logga på? - Tviler igjen Dem som solgte dere dataen har brukt msn'en til dattera hennes? - Dell er leverandør og PCen har blitt formatert en eller annen gang siden den ble mottatt Dataen er formatert med en cd som har satt opp innstillinger for windows live tilknyttet dattra? - Nope Moren er dattera? - Nja....hehe Eller for å si det slik. Hvordan kan vi vite med den informasjonen du gir oss? - Nei jeg vet ikke. Men viss noen er på gli, så må de bare spør etter flere opplysninger. Har aldri vært borti dette før, så er litt forvirret med tanke på opplysninger (hva som er relevant og ikke) Og lager det noen problemer for noen? - Problemet er jo at mora får opp dattera sin MSN, noe som ikke er så kult for dattera. For så vidt ikke for mora heller, siden selv om ho logger på sin egen MSN så ser ho varsler og slikt for kontaktene til dattera. Kontaktene til dattera sender ofte meldinger også da (når mora er innlogget) og spør om hvorfor ho (dattera) er pålogget så tidlig på morran (6-7 tia). Litt irriterende sikkert. Jeg hadde ikke syntes det var no særlig kult om pappas elskerinne sendte mæ ei melding på MSN når jeg var innlogget siden ho på sin MSN så at det var pappa som logga seg på. Tenk åssen klissemeldinger det kunne blitt Og hvorfor bruker dere msn på jobb? Om folk har den private MSNen på jobb bryr vi oss ikke så mye om. Vi på IT bruker den jo selv også så... Sier segselv at det er dataen det ligger i da, og sannsynligvis noen profiler, enten for WLM eller WM. - Jojo, men på hvilken måte har denne PCen snappet opp påloggingen til dattera. Som sagt...det er KUN på denne PCen det skjer... Endret 24. september 2008 av nilsrune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dattera har brukt mora sin bærbare jobb-pc hjemme og logget på msn. Knyttet opp passporten mot den kontoen. Om dere kjører domene, følger disse innstillingene med på Roaming Profile eller offlinefiles sync... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Okei, begynn med å slett Windows Messenger om det ikke er fjernet. Jeg mistenker den. Start - kjør - "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove" Dattera har brukt mora sin bærbare jobb-pc hjemme og logget på msn. Knyttet opp passporten mot den kontoen. Om dere kjører domene, følger disse innstillingene med på Roaming Profile eller offlinefiles sync... Den tanken slo meg og, men siden det bare gjelder én pc forkastet jeg den Endret 24. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Dattera har brukt mora sin bærbare jobb-pc hjemme og logget på msn. Knyttet opp passporten mot den kontoen. Om dere kjører domene, følger disse innstillingene med på Roaming Profile eller offlinefiles sync... Er ikke en bærbar. Bruker ikke Roaming Profiles eller offlinefiles sync.... Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Okei, begynn med å slett Windows Messenger om det ikke er fjernet. Jeg mistenker den. Start - kjør - "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove" Dattera har brukt mora sin bærbare jobb-pc hjemme og logget på msn. Knyttet opp passporten mot den kontoen. Om dere kjører domene, følger disse innstillingene med på Roaming Profile eller offlinefiles sync... Den tanken slo meg og, men siden det bare gjelder én pc forkastet jeg den Har prøvd tidligere å slette den og lagt den inn på nytt, uten hell. Men ikke på den måten som du beskriver. Er en anderledes avinstallasjon det eller?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Det er avinstallasjon av Windows Messenger. Altså ikke Windows Live Messenger. Jeg mistenker at Windows Messenger ligger pålogget dattra i bakgrunnen Endret 24. september 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Det er avinstallasjon av Windows Messenger. Altså ikke Windows Live Messenger. Jeg mistenker at Windows Messenger ligger pålogget dattra i bakgrunnen Tror ikke det, da vi bruker denne internt på huset og man da ikke kan logge på me en ekstern konto, som dattera sin. Men hovedspørsmålet er jo åssen pcen har funnet ut av pålogginga til dattera. Skjønner ikke hvordan dette er mulig i det hele tatt Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Sjekke opprettelsestiden for C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Windows Live Contacts\<dattras-mailadresse> kan kanskje gi et lite spor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå