Feh Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Bumper denne tråden jeg. Nå har det jo gått en god stund siden de fleste kjøpte telefonen, hvordan vil dere si den henger sammen nå etter noen måneder? Jeg vurderer meget sterkt å kjøpe et eksemplar i god tro om at nyere produserte modeller/nyere firmware fungerer bedre enn de første telefonene som kom på markedet. Det jeg lurer mest på er hvordan slideren/batteridekselet er etter noen mnds bruk? Av egne erfaringer med nokia slidere er de slarkete i starten, men blir sjelden værre. Har så og si bestemt meg for den ettersom jeg SKAL ha slider og N96 er for dyr, N95 er for gammel og N86 ikke har kommet ut enda. Og ble problemer med GPS/FM/video hakking fikset i firmware updaten som kom ut i desember? Eller er det like ille etter firmware update. Endret 22. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ja, vel, jeg kjøpte en istad på elkjøp og må si meg fornøyd så langt. FM sender funker smertefritt sett at jeg finner en frekvens på radioen med lite støy. Er ikke noe hakking ved video og byggekvaliteten virker bra. Ikke noe knirk i bakdekselet, men kanskje 0.1 mm slark mellom dekseldelene, men helt forventet slark av hvilken som helst skyvetelefon. Telefonen kom inn på lageret dems i midten av mars, så godt mulig Nokia har skjerpet seg og laget mer sammenskrudde og gjennomførte modeller siden den kom ut på markedet i fjor. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Bumper denne tråden jeg. Nå har det jo gått en god stund siden de fleste kjøpte telefonen, hvordan vil dere si den henger sammen nå etter noen måneder? Jeg vurderer meget sterkt å kjøpe et eksemplar i god tro om at nyere produserte modeller/nyere firmware fungerer bedre enn de første telefonene som kom på markedet. Det jeg lurer mest på er hvordan slideren/batteridekselet er etter noen mnds bruk? Av egne erfaringer med nokia slidere er de slarkete i starten, men blir sjelden værre. Har så og si bestemt meg for den ettersom jeg SKAL ha slider og N96 er for dyr, N95 er for gammel og N86 ikke har kommet ut enda. Og ble problemer med GPS/FM/video hakking fikset i firmware updaten som kom ut i desember? Eller er det like ille etter firmware update. Hadde min i noen mnd. Solgte den for jeg ikke liker slider. Men den var thight å fin så lenge jeg hadde den, og er thight å fin nå etter jeg solgte den til en kamerat. Eneste jeg måtte gjøre var å feste noen tapebiter på batteriet, da dette var litt løst så det lå å slo i bakdekselet. Vibreringa på den telefonen er kraftig, så slakken i slideren kommer godt frem om den ligger med skjermen opp.. Det var mine oppdagelser i forhold til byggekvaliteten. Ellers var OLED skjermen rett å slett digg å praktisk.. Vieo opptak hakket litt ja, selv etter oppdateringen. Men bør vel være en ny FW på trappene om ikke lenge. GPS har vel aldri hakket, den fungerte som en drøm, fikk testet den i fredagstrafikken i Bergen. FM senderen har fungert som en drøm, fungerte bedre i bilen enn hjemme. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hm ja jeg oppdaget faktisk i dag at videoer fucket på min også. Ved korte filmklipp (ca. 10 sekunder) fungerer det helt fint, men når det begynner å gå over 20 så begynner hakkingen og til slutt bare stopper filmen selv om det er flere sekunder igjen av den. Vet ikke om jeg har nyeste firmware heller, skal sjekke. Det med video + at det er inmari dårlig skille mellom tastene er det eneste minuset jeg har funnet så langt. Jeg har en utrolig dårlig uvane med å skrive SMS mens jeg kjører bil og det ble en stor utfordring med denne tlf siden jeg hele tiden måtte se på den når jeg skrev med en hånd. Savner litt min gamle 6280 Den hadde det desidert beste mobiltastaturet Nokia noensinne har laget. Lenke til kommentar
averill Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har bestilt n85 nå, regner med å ha den i hende om et par dager. Ang hakking på video leste jeg (husker ikke hvor) at det skulle hjelpe å formatere minnekortet. Husk backup! Ellers kan det jo tenkes at det hjelper med minnekort med kjappere skrivehastighet. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Kan godt hende det nytter å formatere minnekortet. Skal teste det i morra samt å sjekke om det finnes noen nyerer FW for min telefon. Dessuten så ville det vært hensiktsmessig med et minnekort med bedre lesehastighet, da hakkingen oppstår ved avspilling og ikke innspilling. Jeg har dog heller ikke testet å sende video til PC for å se om de kjører glattere der, om det er selve videoen eller telefonen som sliter med avspillingen. Endret 23. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
averill Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Kilde: http://discussions.europe.nokia.com/discus...;thread.id=3706 Fixed!! You should connect the device (n85)in mass storage mode to your pc, an then save the micro sd files into the Hd. After that, format the micro sd whit the pc aplication ("my pc":smileywink:, and restore yours files to the micro sd. Thats it!! My n85 stop stuterring in video-recordign mode!!(sorry for the bad english :smileytongue:) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Skal teste nå og se om det funker! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det fungerte utmerket! Ble kvitt problemet og video opptak og avspilling fungerte nå som en drøm Lenke til kommentar
Feh Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) En ting jeg sliter med å finne ut er om det i det hele tat er mulig å bruke GPS'en uten å koble til internett? Tar jo bare 5 min før den alerede har lastet ned 1 MB så orker ikke tenke på hvor dyrt det kan bli hvis man skal kjøre noen timer. Det står i boka at man kan laste ned kart fra det map programmet, men når jeg åpner det og velger norge så er det ikke noe mer jeg kan gjøre. Ikke noen knapp eller noe som helst. På sidene til nokia ser det ut til at det skal være noen knapper under den høyre kolonnen (bilde, men disse dukker ikke opp i min map loader. Mulig map loader ikke liker windows 7? Endret 26. april 2009 av Feh Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvis du 1) har deaktivert AGPS, og 2) har forhåndslastet kartene, så skal den ikke bruke noe data i det hele tatt. Forsøk Map Loader i kompatiblitetsmodus. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Da sviktet softwaren i min telefon. Umulig å ringe ut eller ta i mot anrop, da skrur den seg av. Nå ligger den hos det fantastiske Delta service, 2-3 uker for å oppdatere.. hallo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå