Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i pungen

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Hallo.

I dag har jeg gått med vondt i pungen i hele dag, det er vondt bare jeg går. Med engang jeg setter meg ned får jeg vondt. Men etter jeg sitter en stund går det over. Og den andre ballen er litt større en den andre.

Hva kan dette være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten har du slått pungen din litt (vanligvis ufarlig), ellers har du testikkelkreft(kan være svært farlig).

Testikkelkreft kommer ikke bare over natta liksom?

Det kommer over natta, menst sannsynlig så har jeg klart å slått den når jeg sov.

Men kan jeg se om jeg har fått testikkelkreft selv eller må jeg til legen ?

Lenke til kommentar
Enten har du slått pungen din litt (vanligvis ufarlig), ellers har du testikkelkreft(kan være svært farlig).

Det kommer over natta, menst sannsynlig så har jeg klart å slått den når jeg sov.

Du kan merke utvekst/større testikkel, ja. Jeg veit ikke helt hvorledes det funker og er, men anbefaler en tur til legen :)

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar

Du kan merke utvekst/større testikkel, ja. Jeg veit ikke helt hvorledes det funker og er, men anbefaler en tur til legen :)

Uff dette hørtes ikke bra ut.

Lenke til kommentar

La vårs ikke spekulere alt for mye over hva det kan være. Størstedelen av "tilstander" som kan oppstå i pungen, kan diagnostiseres med ultralyd. En tur til legen er helt på sin plass, du kan jo neppe fortelle mer på forumet hvordan din testikel ser ut, hvorfor videre forumdiagnostisering er bortkastet tid.

I tillegg skal man ikke ta noen sjanser med dine testikler.. dra til legen.

Lenke til kommentar
Ut ifra egen erfaring er dette en liten betennelse i bittetestikkelen som vil gi seg etterhvert. Trodde selv at jeg hadde kreft i testikklene, men det viser seg at, dog en hyppig kreftform blant menn, så er det ytterst få som får dette.

Ta det med ro.

Fy faen, det var deilig å høre. Men hva gjorde du med betennelsen da ?

Lenke til kommentar
Du har sikkert klemt pungen mens du sov, helt normalt. Ulik størrelse er også helt normalt ;)

Det er akkurat det som har skjedd. For det har gått over nå.

Så takk for hjelpen dere.

<3

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene, også ett innlegg som svarte på gjesteposten. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Hallo.

I dag har jeg gått med vondt i pungen i hele dag, det er vondt bare jeg går. Med engang jeg setter meg ned får jeg vondt. Men etter jeg sitter en stund går det over. Og den andre ballen er litt større en den andre.

Hva kan dette være ?

Det kan være at en av testiklene har blitt vridd rundt, så løsningen vil være å vri i motsatt retning. Tror det er et medisinsk ord for dette, som jeg hørte en gang i tenårene. Det blir hvertfall kjennetegnet med en bitende smerte i en av testiklene, og smerten forsvinner om denne "vrien" forsvinner.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei.

Må bare poste på denne tråden igjen.

Jeg har sommer jobb i posten og da jeg skulle legge noen pakker i en bil. Med dette klarte jeg å ha pakken klemt intil meg mens jeg måtte jeg bøye meg ned med en tung pakke.Tror ballene mine ble klemt mellom Pakken og med mine samlede ben. Det gjorde ikke vondt da det skjedde ,men merket det etter noen minutter etterpå da jeg skulle kjøre. Har hatt smerter i venste pung Siden i går kl 10.00 og smerten blir bare værre og værre. Dmetrn kommer da jeg da jeg berører overpartiet av pungen.

Jeg lurer på om jeg har hovnet opp over pungen(langs sædlederen)fordi jeg har fåt en myk geleaktig klump der. Det den eneste plassen jeg får vondt når jeg berører ballene mine så vidt.(kjennes ut som noen sparker i ballene mine hver gang)

Prøvde og ta 2 parrasett men det fungerte ikke så mye. Må til med ibux tror jeg.

Noen som har opplevd noe samme ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-16183

Jeg har en utvekst på den ene testikkelen.

Det er veldig vanlig at en testikkel er større enn den andre.

Jeg mååtte ta sånn scanning av pungen for å utelukke kreft. Legen kjente på utveksten og sa at i Afrika ville de ikke tatt scan.

Hvis utveksten har vært uforandret i mange år er det ikke kreft. Kreften vokser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...