christofferv Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei hei.. Jeg har nå fått kobla pc'en min til tv'en. Pc'en har en DVI-utgang, og pc'en har en HDMI.. Jeg bruker derfor DVI-HDMI imellom. Problemet oppstår når jeg skal justere størrelse, for om jeg har over 720p i høgda på skjermen så blir det masse grønne striper og prikker. Men i og med at det ikkje går ann å ha f.eks 1200 x 720 så blir det neste 1280 x 720. Skulle gjerne likt å fått det skalert ned til 1200 x 720 for ellers blir bildet for langt. Finnes det en metode å endre pixel verdien? (bruker Windows XP Media Center) Takker på forhånd! Endret 25. september 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Ingen som kan hjelpe meg med dette!?!? :O Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Du kan finn lengde forholdet til lengden og bredden på skjermen din. Dette gjør du ved å dele lengden på bredden. Så kan du gjøre det med opp løsninger. Dessuten antar jeg du har widescreen? Da har du nok et 16:9 eller 16:10 format. Og hvis du har et nvidia kort kan du skirve inn din egen oppløsning. Ser også ut som om skjermkortet ditt ikke takler en så høy oppløsning. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Det er en panasonic 32" 16/9 tv. Har btw AMD skjermkort på denne pc'en.. Men hvor kan jeg da skrive inn anntall pixler jeg vil ha? Må det skje via AMD programvare e.l? Endret 1. oktober 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå