kanonkent Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei Fikk et litt merkelig problem her om dagen. Jeg skulle spille av en .mp3 fil, da det viser seg at jeg bare får lyd i den ene høyttaleren (Jeg har et "anlegg" bestående av 2 høyttalere og 1 sub). Stusset litt på dette, og sjekket at ledningen sto skikkelig i, hvilket den gjorde. Prøvde så å spille av mp3 filer i forskjellige spillere, uten hell. Prøvde å spille av filmer o.l, men det var samme symptomet, bare lyd i den ene høyttaleren. Så prøvde jeg å bruke headsettet (SteelSeries Siberia, fra Icemat), men fremdeles bare lyd i den ene siden. Jeg skiftet ut hovedkortet mitt for ca 3 uker siden, men lyden fungerte helt topp da, og frem til nå rett før helgen. Har funnet de siste driverne, og installert dem også (2-3 ganger), men uten hell. Har noen vært borti samme problemet før ? Begynner å slippe opp for løsninger. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Har du sjekket lydinnstillingene dine, og sjekket at lydbalansen står på midten? Mulig hardware feil på hovedkortet? (Feil på kretser) Endret 23. september 2008 av malmern Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Fikk akkurat svar da jeg bumpet.... Ja, jeg har sjekket lydinstillingene. Har sjekket alle mulige innstillinger Men Lydbalansen sto på midten. Og når jeg drar den over på høyre høyttaler går det bra, men når jeg drar over på venstre, da hører du at det ikke er lyd. Og dette gjelder som sagt både headsett og høyttaler, så er ikke en høyttaler som er def. Hardware feil på hovedkortet er jeg skeptisk til. Det funket tross alt bra en periode før lyden tullet seg. Men kanskje nye drivere til chipsettet/hovedkortet hadde hjulpet ? Endret 23. september 2008 av kanonkent Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 OK, men har du prøvd å legge inn ny drivere da? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Nei, har ikke prøvd nye drivere til chipsett/hovedkort. Men lastet tross alt ned de nyeste da jeg puttet i hovedkortet for en uke-2 siden. Så skjønner ikke hvorfor det skulle hjelpe. Men begynner å bli rimelig irritert på å ikke finne en løsning, så er kanskje verdt et forsøk Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, kanskje det? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ps. Prøvd å gå på Windows update og sjekket om det er noen oppdateringer til hovedkortet/lydkortet ditt der som fikser en bug eller noe? Verdt et forsøk Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Fått fiksa det eller? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Har nå prøvd å kjøre alle oppdateringer som lå i windows update. Har installert driverene til lyden på nytt, uten at det har hjulpet. I skrivende stund driver jeg og ser etter nye drivere til hovedkortet, for å prøve de.. *Sukk* Verste er at det er bylan i morgen, hadde håpet å få fikset det til det UPDATE : Sukk, ingen suksess med nye hovedkort drivere.... Endret 25. september 2008 av kanonkent Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hmm, da er jo hw-feil mer sannsynlig, eller rett og slett et windowsproblem (Kanskje et virus elns. who knows) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå