Gå til innhold

Bare lyd i 1 høyttaler

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et litt merkelig problem her om dagen. Jeg skulle spille av en .mp3 fil, da det viser seg at jeg bare får lyd i den ene høyttaleren (Jeg har et "anlegg" bestående av 2 høyttalere og 1 sub). Stusset litt på dette, og sjekket at ledningen sto skikkelig i, hvilket den gjorde. Prøvde så å spille av mp3 filer i forskjellige spillere, uten hell. Prøvde å spille av filmer o.l, men det var samme symptomet, bare lyd i den ene høyttaleren.

Så prøvde jeg å bruke headsettet (SteelSeries Siberia, fra Icemat), men fremdeles bare lyd i den ene siden.

Jeg skiftet ut hovedkortet mitt for ca 3 uker siden, men lyden fungerte helt topp da, og frem til nå rett før helgen. Har funnet de siste driverne, og installert dem også (2-3 ganger), men uten hell. Har noen vært borti samme problemet før ? Begynner å slippe opp for løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat svar da jeg bumpet.... :)

Ja, jeg har sjekket lydinstillingene. Har sjekket alle mulige innstillinger :p Men Lydbalansen sto på midten. Og når jeg drar den over på høyre høyttaler går det bra, men når jeg drar over på venstre, da hører du at det ikke er lyd. Og dette gjelder som sagt både headsett og høyttaler, så er ikke en høyttaler som er def.

Hardware feil på hovedkortet er jeg skeptisk til. Det funket tross alt bra en periode før lyden tullet seg. Men kanskje nye drivere til chipsettet/hovedkortet hadde hjulpet ?

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Nei, har ikke prøvd nye drivere til chipsett/hovedkort. Men lastet tross alt ned de nyeste da jeg puttet i hovedkortet for en uke-2 siden. Så skjønner ikke hvorfor det skulle hjelpe. Men begynner å bli rimelig irritert på å ikke finne en løsning, så er kanskje verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å kjøre alle oppdateringer som lå i windows update. Har installert driverene til lyden på nytt, uten at det har hjulpet. I skrivende stund driver jeg og ser etter nye drivere til hovedkortet, for å prøve de..

*Sukk*

Verste er at det er bylan i morgen, hadde håpet å få fikset det til det

UPDATE : Sukk, ingen suksess med nye hovedkort drivere....

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...