faaeri Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Før Photokina offisielt åpner for publikum har Olympus allerede fortalt litt om kommende produkter. Det ser spennende ut. Les mer Lenke til kommentar
sarc Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Dette ligg godt an til å bli mitt neste E-kamera, ja. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Om søkeren er bra, så er dette mitt nye kamera. Har klådd endel på et D300 i det siste (venninne som utdanner seg til å bli fotograf men som trenger litt hjelp med å pønske ut hvordan dette her fungerer..) og søkeren er i en helt annen klasse enn E-510'ern min. Jeg har ikke noen komplekser for liten sensor, litt mindre DR, litt dårligere ISO 1600 - men søkeren min har jeg altså komplekser for. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Oi oi oi! Det mFT-kameraet var jo griselekkert! Frister veldig med et slikt, men Pentax/Samsung har vel noe lignende på vei. Får håpe de klarer designen like bra, noen sølvfargede Limited hadde gjort seg på et slikt. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Dette så jo bra ut størrelsesmessig. Men fydda for en guffen farge. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Synes det så passe retro ut jeg... ganske lekkert faktisk ... på en snodig måte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Synes det så passe retro ut jeg... ganske lekkert faktisk ... på en snodig måte. ja, likte også looken til mFT-kamraet, får håpe det har gode telser også teknisk. AtW Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Lekkert, rett størrelse og enkelt nok til å fungere som snapshotkamera. Jepp, dette er mitt idealkamera til reiser og daglig bruk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Stilig retro. (selv om fargen var litt for drøy for meg. Regner med den kommer i flere farger) Jeg kan godt tenke meg den der i en annen størrelse med en feriezoom (14-140mm f/3,5-5,8), en 20mm f/1,7 og en vidvinkel (7-14 mm f/4). Om et par år kan jeg tenke meg å oppgradere til et med videofunksjon så jeg kan ha vidvinkelen på det første og feriezoomen på det nyeste når jeg skal på tur. 20 millimeteren kan alltids være med i bagen men jeg ser for meg at jeg får mest bruk for den innendørs og i mørketida. To kameraer og tre objektiver ser jeg for meg at det blir plass til i en normal snutebag med litt ominnredning. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (venninne som utdanner seg til å bli fotograf men som trenger litt hjelp med å pønske ut hvordan dette her fungerer..) Det er alltid like morsomt. Anyhoo. Ser ikke ut til at de har gjort noe nevneverdig med søkeren. Prismehuset ser i alle fall like stort ut som på E-3, noe som i alle tilfeller er bra. Morsomt når du møter på 5D-brukere som roser søkeren i "fullformatskameraet" ditt. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Spennende. Om prisen ikke blir så gal og bildekvaliteten grei, er det mye mulig at jeg kommer til å skaffe meg en slik etter hvert. Med et lyssterkt objektiv med fast brennvide. Edit: Mente selvfølgelig mFT. Endret 23. september 2008 av M.H Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (venninne som utdanner seg til å bli fotograf men som trenger litt hjelp med å pønske ut hvordan dette her fungerer..) Det er alltid like morsomt. Anyhoo. Ser ikke ut til at de har gjort noe nevneverdig med søkeren. Prismehuset ser i alle fall like stort ut som på E-3, noe som i alle tilfeller er bra. Morsomt når du møter på 5D-brukere som roser søkeren i "fullformatskameraet" ditt. Jah... jeg har kommentert litt i denne tråden... angående mine antagelser. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det mFT kameraet så meget søtt ut . Noen som tørr å gjette på hva prisen på et slikt vil ligge på? Kan man bytte objektiv på det, eller ser det bare slik ut? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Umm.. .jeg vet hva FourThirds er.. men hva er mFT? Micro? Enda mindre sensor? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 MicroFT ja. Biletbrikka er like stor slik, men spegelhuset er borte, so dei har kunne redusert storleiken på fatning og kamera elles. http://www.akam.no/artikler/nytt_kamerasystem_lansert/54513 http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_Four_Thirds_System Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ganske enkelt genialt faktisk... minuset er jo muligheten for optisk søker da.. men sparer jo mye plass. Det må vel heller sammenliknes med avanserte kompaktkameraer kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg