Gå til innhold

Speilrefleks til dama under 5000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, nå er jo utgangspunktet til trådstarter at det skal taes mye bilder innendørs, og innendørsbilder blir rundt regnet mye bedre med ekstern blits.

Joda det blir de nok,men jeg tenkte siden det var nybegynner og at det da først er viktig å lære seg å bruke kameraet,før en begynner med ekstrautstyr,faren er jo at det kan føles for voldsomt med alt på en gang og en får en følelse av at dette er for tungvindt. men som sagt det var bare min tanke og trenger nødvendigvis ikke å være rett  :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vel, nå er jo utgangspunktet til trådstarter at det skal taes mye bilder innendørs, og innendørsbilder blir rundt regnet mye bedre med ekstern blits.

Joda det blir de nok,men jeg tenkte siden det var nybegynner og at det da først er viktig å lære seg å bruke kameraet,før en begynner med ekstrautstyr,faren er jo at det kan føles for voldsomt med alt på en gang og en får en følelse av at dette er for tungvindt. men som sagt det var bare min tanke og trenger nødvendigvis ikke å være rett  :)

Er enig i din vurdering her snekker'n..... Blir litt vel tung den "første uken" om man ikke bare skal lære seg hvordan ett DSLR virker, men også en ekstern blits. :idea:

Lenke til kommentar

Que? Sett på blits, skru på blits, sett kamera til å bruke blits. Er ikke verre enn det.

Såklart, bouncing og sånn er mer avansert - men selv når man peker rett-frem så gir en ekstern blits bedre lyskvalitet enn innebygget blits.

Og om man monterer på en liten softbox så blir det ganske så bra har jeg funnet ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...