superegge Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Går nå første året på økonomi og administrasjon, men har litt lyst å bytte skole og boplass etter første året. Tingen er at på mange skoler, så er fagene litt ulike, hvordan kan jeg fikse dette? Jeg lurer også på hvilke karakterer som da gjelder, det er vell de som jeg får no første året på høyskolen? Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Du vil nok måtte søke på vanlig måte gjennom samordnaopptak igjen neste høst. Hvis du kommer inn på en annen skole kan du så søke om å få fag godkjent som du tidligere har tatt godkjent ved den nye skolen. (krever at det faget du har tatt fra før dekker alle tema som taes opp i faget du søker fritak fra, med en overlapp i innhold på minst 80%) Hvilke fag du vil kunne få fritak fra kan du nok finne ut ved å kontakte studieadministrasjonen ved aktuelle skoler. Alternativet, som nok også er lettere å gjennomføre, er å fullføre bachelor ved nåværende skole, for å ta en evt. master ved en annen undervisningsinstitusjon. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå