Merrin79 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei. Jeg kjøpte ett HK av typen Asus P4S8X og 6.1 høyttaler-sett for noen mnd siden. HK'et har ett onboard lydkort/chip : C-Media 9739 6-kanaler. En gang iblandt høres det ut som høyttalerne er "sprengt". Det skurrer akkurat som sprengte høyttalere ihvertfall. Og en og annen gang smeller det av høyttalerne og sub'en. Det hender når det ikke er volum på i det hele tatt, og når jeg hører musikk.. M.a.o. Det skjer når som helst. Periodevis faktisk. Så kan det vare ei god stund uten støy i det hele tatt, før en får 10 minutt med smell og bang igjen. :o Mesteparten av tida høres alt fint ut, men det er slitsomt når det først skurrer og smeller.. Har prøvd nyeste BIOS oppdatering fra Asus hjemmesider, samt nyeste drivere til lyd-kortet, men uten å lykkes. Kan det være feil med lyd-chip'en om en skal kalle den det, eller er det høyttaler systemet det er noe galt med ?? Har ikke noen andre høyttalere og teste med, så det utgår Edit : Det var vel Creative Inspire 6700 ja Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Sorry denne posten, men er det ingen som kan hjelpe meg ? Hvis noen har en vag ide om hva det kan være, så kom gjerne med innspill. Lenke til kommentar
RoMaN Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Må du ikkje ha Sound Blaster Audigy for å få det til å funke da!! Onboard lydkort sucks!! Eg kjøpte meg Inpire 5.1 pga av at det støtta best Sound Blaster 5.1! Lenke til kommentar
lars-frr Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Du har sikkert satt lydkontrollen på det høyste, den burde stå på mellom 75-80 %.. Gå inn i lydinnstillinger og demp lydutgangene ned et par hakk.. Lenke til kommentar
lakrisnisse Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Regner med at du har Realtek ALC650 lydchip på hovedkortet. Last ned de siste driverene, det kan jo være en god ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå