Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford fiesta 1,1 96' går ekstremt dårlig.

negnirty

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå er jeg klar over at dette ikke akkurat er noen racerbil, men at den skal være SÅ dau er ganske uforståelig for meg.

Når det er sagt har jeg nylig bytta olje, plugger, oljefilter og luftfilter. Det virker som den lekker olje et sted, (uten at jeg skal si fra hvor) for jeg må etterfylle ganske hyppig. Og som nevnt er det utrolig dårlig drag i den. 0-100 på sikkert 30 sekunder, minst... Kan noen gi meg noen tips til hva som kan være feil? Kom gjerne med spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg visste den kom;) Men uansett det får da være grenser...

Fant noe på nettet om dette, skal ikke si at det er det, man kan være:

Problem: White smoke from the exhaust and/or lack of power.

Solution: The powertrain control module (PCM) injector drive circuit may have been damaged by water getting through the bulkhead into the front fender apron joint. To rectify this, apply sealer to the affected body joint, install a new PCM and heated oxygen sensor, and change the engine oil and filter.

Problemet er at jeg ikke har peiling på hva dette betyr...

Endret av negnirty
Lenke til kommentar
Har samme bil (Fiesta 1.1 Bravo) som nummer 2 bil , men litt eldre enn 96.

Hadde samme greia med at den gikk dårlig helt til jeg bytta rotor og fordelerlokk samt brukte paknings tetningsmiddel på fordeleren/lokket.

Hvor mye tror du dette vil koste en fattig student? Betalte 10k for bilen, så er ikke interessert i å spandere på den all verden heller...

Lenke til kommentar

Hadde samme greia med at den gikk dårlig helt til jeg bytta rotor og fordelerlokk samt brukte paknings tetningsmiddel på fordeleren/lokket.

Hvor mye tror du dette vil koste en fattig student? Betalte 10k for bilen, så er ikke interessert i å spandere på den all verden heller...

Et par hundre kroner.

Lenke til kommentar

Et par hundre kroner.

Jaha? hvor får jeg tak i dette? mener du jeg skal dra på hugger'n eller biltema?

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på et par ting på vei hjem fra jobb: Kan det være fordelerlokket og/eller rotor og ledninger da? Hadde ikke bilen nødvendigvis vært litt tungstartet og fuskete i så fall?

Og jeg kom på et symptom til den har: Hvis den går på tomgang, og jeg trykker ned gassen, virker det som om den vil dø ut, før den kommer seg(saaaaaakte) opp i turtall. Dette er verre når den er kald, enn når den er varm, men det merkes fortsatt godt.

EDIT: Sorry for dobbelpost. . .

Endret av negnirty
Lenke til kommentar

Står 71000 på triptelleren, men har sikkert gått 171000... Sjekket forresten der fordelerlokket skal være for litt siden, og det ser ikke ut som på andre biler jeg har sett(er ikke så vidbevandret at det gjør noe).

Skal legge til link om en liten stund.

Testet forresten ang om den går på 3, og det gjør den ikke, den går på alle 4 :thumbup:

EDIT: Link til bildet: Bilde

EDIT 2: Har snakket med noen som mener det helt sikkert er stempelringene. Og noe med noe oljefjær greier. Hvor mye jobb er det å skifte stempelringer? må man ut med hele motoren?

Endret av negnirty
Lenke til kommentar

Du skal mest sannsynlig ikke ha rotor og fordelerlokk, da skal du nok lete lenge i motoren for å få byttet disse.

Jeg tror mest sannsynlig du har en tenningsmodul, og den koster rundt 1000- 1500.

Du kan derimot helt fint kjøpe deg tennkabler. Siden du er student kan du kjøpe de på Biltema, bare pass på å få riktige ledninger og lengder.

Disse kan anbefales, kjøpte disse til Daewooen min som jeg eide før:

http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=89517

Uansett så burde du skifte tennkabler, de er helt sikkert ikke blitt skiftet ut og har sittet på siden bilen har vært ny. Så det er etter min mening på høy tid å skifte ut disse uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...