sega Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg satt å funderte og titta litt rundt etter hvordan man endrer feltene i GAL'en i outlook 2003. altså, navn - telefon nummer - tittel - alias etc etc. og det viste seg at det var litt av en jobb og få fjernet f.eks "tittel" og skifte ut med "mobilnummer" fra visningen når man åpner global adresslist. og jeg fant en rimelig lett måte å gjøre det på, men de endringene vil KUN gjelde fremtidige brukere, ikke de eksisterende, f.eks endre rekkefølgen på fornavn-etternavn til etternavn-fornavn. men det jeg i hovedsaken lurte på om det ikke er en måte å gjøre dette for eksisterende brukere uten å installere rimelig tvilsom programvare som det er linket til på diverse forums. EN mulighet er å kokkelere sammen en ny GAL og sette de og de attributtene man vil skal vises, men det igjen blir en smule tungvint og den blir ikke automatisk oppdatert som Default GAL blir om nye brukere legges inn. så... noen brilliante idèer ? Lenke til kommentar
sega Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Leter fortsatt etter en lettere metode for å få gjort den jobben. Tørr ikke kjøre de ferdiglagde scriptene iom. at jeg ikke har ett lab-miljø å teste det i enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå