knegg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei Bygge meg ein pc for meg sjølv, delte handlekurven min frå komplett so du kan lett sjå og komme med forslag om endringar blant anna. har 2 spørsmål 1. Har minne brikkene vifte på nokon måte? 2. Er det skjermkortet eg har valgt greit for mitt system? det er altfor månge skjermkort å velge i, lese støtt om skjermkort men når eg skal velge blir der brått vanskeleg. Tenkte å ha SLI hovudkort for viss eg seinare vil oppgradere med ekstra skjermkort. handelkurv lenger nede!.... Endret 23. september 2008 av knegg Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 har 2 spørsmål1. Har minne brikkene vifte på nokon måte? Ja, de kommer med vifte.2. Er det skjermkortet eg har valgt greit for mitt system?Ja, det er greit, men et ATI 4870 skjermkort gir mer for pengene ATM. Ellers har du valgt dyre komponenter. Spesielt kabinett og PSU. Hvis du "må" ha SLI er det hovedkortet du har valgt greit (men også det dyrt Asus P5N-D er 500,- spart). Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Har totalt 4 FYSJ å utdele til det pc-oppsettet... Hovedkort: HVorfor i *!#*"*#*"* vil noen i det hele tatt vurdere nVidia-hovedkort idag? Intel er kongen på haugen Skjermkort: Hvorfor velge et nVidia-skjermkort til 3700kr når du kan få et ATI 4870 til halve prisen? (som er omtrent like bra) Eller eventuelt 4870x2 som er bedre, men fortsatt billigere???? Og du slipper nVidia-hovedkort =) Ram: 2GB er altfor altfor altfor lite idag. Kjøp 4 gb (2x2GB). Netshop har et fint Mushkin-sett som heter Redline 8000, går på 1000mhz og koster 750kr sånn ca CPU: Unødvendig dyr. E8500 ligger bare 166mhz bak, og koster vesentlig mindre. Enda billigere igjen for E8400, som har 166mhz mindre enn e8500. Du klokker dem uansett opp 600mhz som minimum, så undøvendig å betale nesten tusenlappen for noe unødvendig... Lenke til kommentar
knegg Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Kabinettet veit eg er DYRT, men det er akkurat det eg vil ha. Har sett på kabinett lenge og har komt framm til den Eg har berre windows 32 bit, 4 GB minne blir vanskeligt Hovudkort er det komponente i maskina eg veit aller minst om :/ so eg valgte eit HK med SLI, so berre kjeft på meg pga det har godt av d ;P Overklokking kan eg ikkje, det frista men eg veit ikkje om eg vil.... PSU'n vart valgt pga støy og modulære kabla Endret 22. september 2008 av knegg Lenke til kommentar
knegg Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Men det var so månge skjermkort med namnet ATI 4870.. vertfall 4870.. har du linken til den til halve pris med lika (beidre) bra som den eg plukka ut Endret 22. september 2008 av knegg Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Radeon HD 4870 512MB GDDR5 til 1849.- f.eks Hvis du samtidig bytter ut hovedkortet med feks. Gigabyte GA-EP45-DS3L så har du et en god kombinasjon. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Det HK hadde ikkje støtte fro SLI då... likte å ha tanken for oppgradering seinare kan eg berre kjøpe identisk skjermkort og sette i og vips, beitre system, men tja, vi får sjå kva sluttresultatet blir av maskiana mi Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 SLI er noe du ikke vil ha. Det er måten nVidia-skjermkort kommuniserer med hverandre. Sats heller på ATI 4870. ATI bruker Crossfire ved bruk av flere skjermkort. Og det spiller ingen rolle hva slags ATI 4870 kort du kjøper. Det er hovedsakelig samme kortet uansett merke (bare klistremerke og pappeske som er forskjellig) Lenke til kommentar
knegg Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 aaaw, no vart eg opplyste her. Okay, får sette meg ned og komme med eit litt anna opsett Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Skal du ha crossfire mulighet må du opp et hakk på hovedkortet. Gigabyte GA-EP45-DS3R eller Gigabyte GA-X48-DS4. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Blir det siste HK der, vil ha full bandbredde på begge slottane Her er den nye handlekurven, den mangla PSU då, anbefal meg ein med modulære kablar og nukk watt for 2 skjermkort av samme type eg har i handlekurven Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Blir det siste HK der, vil ha full bandbredde på begge slottane Her er den nye handlekurven, den mangla PSU då, anbefal meg ein med modulære kablar og nukk watt for 2 skjermkort av samme type eg har i handlekurven skjermkorte kan du velge det billigste 4870 korte også ville eg ha vurdert en anna nett handler i og med at komplett e så dyr, har du vurdert netshop? om du ska ha dem til å bygge pcen for dg så koste dt rundt 300 kr på netshop;) Lenke til kommentar
knegg Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Har ikkje vurdert dei nei, men gjere det no komplett hadde so få 4870 skjermkort på lager. Men morroa er jo å bygge sjøl det er kjekt, gjort det 2 gonga før og fikla mykje nedi kabinetter so det skal gå fint, det blir 300 krone for å ta vekk morroa det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå