Sutekh Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Olympus sin vri på mFT Bare en mockup så langt, dessverre. Men det ser i hvert fall ut til at vi kan vente oss et lekkert og kompakt design fra Oly. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det var andre boller ja. Gleder meg til å se den der med en av Oly's lyssterke telezoomer påmontert Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det var andre boller ja. Gleder meg til å se den der med en av Oly's lyssterke telezoomer påmontert Mister mye av poenget da vel? Heller med mFT-versjoner av 8mm/3.5, 25/2.8, 50mm/2.0 Men ja, dette ser lovende ut som en start. Jeg vil ha en helst optisk, evt en god elektronisk søker til den, gjerne en som skyves inn på blitsfestet. Siden de skal vise mockup på Photokina, så vil de kanskje si noe mer om når de første modellene vil slippes? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Mener det kom opp et bilde av 7-14 for m43, og den var -liten-! Dette var virkelig andre boller, ser ut til at det blir noe slikt før midtøstenturen min! JESS! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det var andre boller ja. Gleder meg til å se den der med en av Oly's lyssterke telezoomer påmontert Mister mye av poenget da vel? Det kan du gjerne si. Grunnen til at jeg gleder meg er at det kommer til å se fullstendig latterlig ut (siden kameraet er så lite) Til tross for at jeg får null overlapp med mitt nåværende system kommer dette virkelig til å vurderes når det kommer i butikkene. Men jeg har en våt drøm om Nikon skal lansere noe tilsvarende... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det kan du gjerne si. Grunnen til at jeg gleder meg er at det kommer til å se fullstendig latterlig ut (siden kameraet er så lite) Jepp, snakker objektivdeksel med skjerm her ;-) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Grunndesignet er vel slik som ventet, men hvis de virkelig kommer med en modell med denne finishen så er jeg solgt. Kombinasjonen av chrome og lyst "skinn" er bare lekkert. Nam nam. Ikke at jeg synes det er tvingende nødvendig (og sannsynlig), så håper jeg at de kommer med optiske søkere som passer til fastoptikken de kommer til å levere. En slik med 25mm og optisk søker vil jo bare bli sinnsykt stilig, noe ala en lukseriøs versjon av Bessa L i kompakt format. Til pokker med Pana. Helt enig. Det er bare dustete av dem å lage en videreføring av sitt superzoom-design. I omtrent samme størrelse også. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Dette var virkelig andre boller, ser ut til at det blir noe slikt før midtøstenturen min! JESS! Betyr det at du ikke gidder å bestille tur til midtøsten før du har dette i lankene, eller at du vet noe mer om når det kommer i butikkene? Om du vet mer, men ikke kan si noe: når skal du til midtøsten? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg vet ikke. Men går ut fra at kameraet kommer i butikken før julesalget. Og da blir det nok noe slikt på meg. Midt-Østen er en gang i vår. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hvis det blir annonsert som et prosjekt under utvikling ville jeg gjette på annonsering på PMA og tilgjengelighet utover våren, men man kan aldri vite. Håper de satser på kompakte ikkezoomer i sin tolkning av mFT.. Endret 22. september 2008 av Kjetil-H Lenke til kommentar
se# Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke helt enig med innleggene her. Olympys sitt konseptkamera ser jo interessant ut, men jeg synes det er behov for begge. G1 blir jo en ny genersjon av bridgkamera og sammen med for eksempel 14-140 som standardzoom og kanskje en lyssterk prime blir det en utrolig anvendelig kombinasjon. Olympuskameraet blir jo mer en erstatning for vanlige kompaktkameraer, uten vridbar skjerm og så lite som mulig. Noen som vet om de får plass til stabilisator i en så kompakt modell? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Du har sikkert rett i at Panasonic passer for mange brukere. Det er nok bare teit for meg, og noen andre som forventet et kompakt kamera av denne typen som første modell. Men vi bør sikkert være store nok til å glemme at G1 skal være for oss, for det er i alle fall teit. Takk for påminnelsen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg vil ha en helst optisk, evt en god elektronisk søker til den, gjerne en som skyves inn på blitsfestet. Så på bildene igjen.Olympus har skjønt det så til de grader. Drit i søkeren, bare kjør det ut, jeg er klar som et egg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg vil ha rammesøker! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg vil ha rammesøker! Jeg har en GR-Digital som snart blir arbeidsledig, med 0.75x og nydelig optisk søker... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg vil ha rammesøker! Jeg har en GR-Digital som snart blir arbeidsledig, med 0.75x og nydelig optisk søker... Ikke det jeg snakker om + ikke lov å reklamere for salg på forumet Endret 22. september 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Ikke det jeg snakker om + ikke lov å reklamere for salg på forumet Helt seriøst, jeg forstod det. Og jeg kommer til å beholde det kameraet. Det er ingen som gidder å betale noe i nærheten av hva det kameraet er verdt. Endret 22. september 2008 av kaian Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Dette var bedre ja. Vi får håpe de klarer å holde seg under 10mp. En fast 14mm og man har noe å ha med overalt. Lenke til kommentar
goffen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vi får håpe de klarer å holde seg under 10mp. De lander nok på de samme 12 mp'ene som Panasonic skal du se. Men sannsynligvis er vel støyen på nivå med E-3 eller deromkring. Personlig så håper jeg at de kommer med en modell med IS og ikke minst værtetting. Dessuten en modell som passer bedre i lommen på jaktjakken enn i en dameveske sånn rent designmessig. Det ville vel ikke være unaturlig med tanke på imaget de har ang røffe modeller så langt. M.v.h. Goffen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Så du ønsker deg camo-design, din liksom-macho? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå