RulleRimfrost Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har masse harddisker hengende nonchalant på baksiden av stereobenken min, og etter at jeg begynte å bruke aktiv sub har jeg lagt merke til at suben plukker opp spraking når diskene skriver. Forsterkeren har ikke xlr-utgang, men jeg benytter en relativt god signalkabel. Tenkte derfor jeg skulle kle diskene i et metall-bur for å hindre em-støy. Noen som vet om masketettheten i et slikt bur har noe særlig å si ? Er det kanskje slik at jo tettere jo bedre (type myggnetting-tett)? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du kan jo også prøve å aktivere "spread spectrum clocking" på diskene. Dette gjøres med et verktøy som harddisk-produsenten har tilgjengelig på sine nettsider (samsung og hitachi har ihvertfall). Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 ja dess tettere dess bedre. Er som vann, en sil forsinker og påvirker, men tett er tett. Ta frem en rull alu folie og prøv deg litt frem. Pakk inn diskene og se om det hjelper (utvikler varme, så kun for test). Prøv også å pakke inn kabler med folie. Husk å jorde skjermingene! Noe annet du kan prøve om dette kommer ut/inn via kabler er å sette på ferittklemme® på kabler. Litt mer kinking pga at frekvensen er ukjent. Når det er sagt er nok dette det beste du kan gjøre skjermingsmessig. Regner med hw modding ikke er altuelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå