hallvis Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Heisann. Jeg bor for tiden i australia hvor internettet må sies å være under pari. Her er det grenser på hvor mye man kan laste opp og ned. Jeg og mine housemates har 50 gb i mnd (25 på dagen, 25 på natta). Problemet vi har er at det ofte blir litt krangling om deling av kvoten. Finnes det et program vi kan sette opp på maskinene mine som overvåker eller begrenser bruken vår? Er det noe annet vi bør tenke på? På forhånd takk! Fredrik. ps. når vi bruker mer enn kvoten vår tilsier, blir nettet nedgradert til isdn hastighet. GØY! Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Vet ikke om noe programm,men jeg har en router som har bandwidth management som jeg har satt båndbredde på og fungerer.Leit og høre att du har en limit i måneden Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 bruk f.eks en linux router som smoothwall eller ipcop. Sett så faste ip adresser på pc-ene og på den måten kan du se hvor mye den enkelte har lastet ned. Kan også installere NTOP på den, og da kan man se hvor mye man har lasted ned/opp på hver enkelt protokoll. (f.eks 1 GB HTTP, 1 GB FTP, 20 GB torrent osv) der kan man også strupe båndbredde m.m. full kontroll! Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) http://www.netlimiter.com/ Enkel program for å måle hastighet, redusere hastighet osv.. Viser også statistikk for mye opplastet og nedlastet. Enkel å se hvem som bruker mest! =) Endret 26. september 2008 av baddis Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 liten kommentar til innlegget over. Fungerer veldig bra hvis det er få pc'er og man stoler på hverandre. skal man ha stålkontroll må du ta monitoreringen på router nivå og ikke klient-nivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå