mirri Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har to forkjellige msn. Microsoft messenger og A-msn. Jeg bare lurer på. Har det kommet ut en ny, og bedre msn? Men en bra msn til mac? Min mening er at A-msn er veldig rotete og treg. Cam er veldig dårlig og vansklig til å virke + tregt. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Kombinasjonen av Webcam og MSN er noe begrenset på Mac, som det også er i Windows, og alternativene er få. Ved siden av Messenger og aMSN er det vel bare også Mercury som også tilbyr Webcam funksjon for MSN på Mac. Den meget populære klienten Adium driver og utvikler webcamstøtte for bl.a. MSN, men det er enda ikke klart. Ellers vil jeg anbefale å bruke Skype og gTalk til Webcambruk, de er fra min erfaring betraktelig bedre enn MSN på det, og er uansett gode tjenester som er verdt å ha kontoer med. Lenke til kommentar
dennis.se Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 adium er veldig ryddig og rask, og har støtte for webcam gjennom pluginen "MeBeam Integration", og dette fungerer veldig bra. uansett er nok skype / gtalk / ichat det beste til webcambruk. minuset er selvsagt at du ikke får kobla på msn med disse. Lenke til kommentar
mirri Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 adium er veldig ryddig og rask, og har støtte for webcam gjennom pluginen "MeBeam Integration", og dette fungerer veldig bra. uansett er nok skype / gtalk / ichat det beste til webcambruk. minuset er selvsagt at du ikke får kobla på msn med disse. Ja, det er sant. Cam er ikke det viktigste. Men hadde vært gøy med et skikkelig program. Dumt det ikke blir laga bedre. Det er jo synnsykt mange som har mac. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Vel Microsoft er ikke kjent for å lage åpne løsninger slik at andre kan forbedre på det de selv gjør, og når Messenger for Mac og Windows ikke holder stand så sitter en ganske så fastlåst når det kommer til Messenger sine tjenester, og det er da alternative tjenester som Skype og gTalk kommer på banen for å skape konkurranse ved å tilby bedre funksjoner. gTalk kan en bruke med iChat som gir en del andre fine funksjoner, så det er absolutt en fin ting for Macbrukere. Jeg bruker Adium til vanelig, for da er det tekst-chat det går i, men om noen vil ha en lyd/video-konferanse eller hjelp med sin mac fyrer jeg bare opp Skype og iChat. Endret 22. september 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
mirri Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Vel Microsoft er ikke kjent for å lage åpne løsninger slik at andre kan forbedre på det de selv gjør, og når Messenger for Mac og Windows ikke holder stand så sitter en ganske så fastlåst når det kommer til Messenger sine tjenester, og det er da alternative tjenester som Skype og gTalk kommer på banen for å skape konkurranse ved å tilby bedre funksjoner. gTalk kan en bruke med iChat som gir en del andre fine funksjoner, så det er absolutt en fin ting for Macbrukere. Jeg bruker Adium til vanelig, for da er det tekst-chat det går i, men om noen vil ha en lyd/video-konferanse eller hjelp med sin mac fyrer jeg bare opp Skype og iChat. Jo, men de aller fleste he jo hotmail/msn adresse. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 De fleste begynner å ha en Gmailadresse, og med det har de også automatisk tilgang til å bruke gTalk. Det er ikke mye som skal til for at folk skal bruke det. Flere andre funksjoner er bedre fra min erfaring enn de en får via MSN, som filoverføringshastighet. Praktisk sett er det ikke mye som må til Lenke til kommentar
mirri Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 De fleste begynner å ha en Gmailadresse, og med det har de også automatisk tilgang til å bruke gTalk. Det er ikke mye som skal til for at folk skal bruke det. Flere andre funksjoner er bedre fra min erfaring enn de en får via MSN, som filoverføringshastighet. Praktisk sett er det ikke mye som må til Jo. Neste gang ej bytter. Bytter ej t g mail adresse da Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det å bytte til Gmail eller Skype er et fint argument, men dessverre så benytter alt for mange av mine kontakter kun MSN til at jeg vil vurdere å gå over selv. Adium er og blir den beste IM-klienten til Mac, selv uten webcam. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Bruker du Adium så er det ingen problem å bruke MSN og Jabber(Google talk) samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå