Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bryte isen. Sjenerte/reserverte folk.


Anbefalte innlegg

Jeg ser at en del foreslår at jeg skal bare "hoppe uti det" og være T3h Shizznit. Men blir det ikke litt irriterende for folk at man skal lage så mye liv og røre ofte?

 

Det er en faktor jeg ikke nevnte som kanskje kan ha noe å si for situasjonen jeg er i, eller ikke. God knows. Men jeg er jente faktisk :p skjønner poenget med "The MAN" og sånt men likevel :p Og "her" jeg er er det flertall menn. I kampsporten er jeg 1 av de veldig få jentene i klubben (under 5 stk jenter).

 

Leste en annen tråd her om gutter var reserverte eller ei, og jeg begynte å lure på om det kan være noe i det. Kanskje de backer ut fordi de er usikre og kanskje spekulerer i om jeg har en annen mening bak å bli bedre kjent?

 

Jeg er ganske guttete siden jeg var liten, og har alltid hatt flertall guttekompiser. Først i de siste åra har det jevnet mer ut i jente og guttevenner, men de er få.

 

Hva tenker egentlig en gutt/mann når en jente prøver å bli kjent og være venner? "Ho prøver seg på meg og jeg er noia oi oi oi" eller at man virkelig tar det som vennskap? Jeg er ikke noe flørtende i adferden (nettopp fordi jeg vet det kan misforstås og det vil jeg unngå) og jeg kler meg ganske guttete også så signalene jeg sender ut burde vel være noenlunde klart om budskapet "vennskap"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tenker egentlig en gutt/mann når en jente prøver å bli kjent og være venner? "Ho prøver seg på meg og jeg er noia oi oi oi" eller at man virkelig tar det som vennskap? Jeg er ikke noe flørtende i adferden (nettopp fordi jeg vet det kan misforstås og det vil jeg unngå) og jeg kler meg ganske guttete også så signalene jeg sender ut burde vel være noenlunde klart om budskapet "vennskap"?

Gutter er sinnsykt mye dårligere på å tolke kroppspråk enn jenter, så ikke se bort i fra at det kan misforståes.

Lenke til kommentar

Det ville vært litt feil å overse gutta og bare konse om de få jentene når jeg er i mannsdominert miljø :p. Da er det også naturlig at jeg prøver å bli mer kjent med gutter også. Men jeg kunne trengt noe tips om åssen det går an å bli kompiser med dem uten at de begynner å spekulere høyt og lavt om hensikter bak mine henvendelser, hvis det er det de gjør når de backer ut.

 

Alt jeg vil ha er nye venner og en mindre ensom hverdag.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Sunshine

Jeg synes trådstarter har et poeng eller to her. Jeg er sosial og har lett for å komme i kontakt med mennesker, men føler allikevel ofte at folk generelt aldri har tid. De bruker heller tiden sin på TV-en, sorry to say. Tidligere var hele omgangskretsen min mye mer sosial av seg, nå sitter de gjerne i sofaen og snakker om reality dagen etter.

Jeg har også det store backdrawet at jeg ikke drikker, da blir man etterhvert ikke så interessant å henge med heller. Jeg finner ikke på noe "morsomt" de/vi kan snakke om dagen etterpå. Når sant skal sies, ingen utdritinger eller tragedier som kan debatteres i etterkant, så livet mitt i seg selv er ganske kjedelig, på tross at jeg faktisk driver med flere ekstremsportgrener.

Jeg har 3 gode venner jeg sjelden ser fordi de ikke har tid (vi snakker mye på telefonen) og en haug med bekjentskaper, og jeg tenker at jeg ikke er alene når det kommer til denne ensomheten i forbindelse med venner her i Norden. Derfor flytter jeg om noen år til Hawaii. Der synger de fortsatt sanger foran bålet om kvelden. Hvor ofte ser du det i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...