Gå til innhold

Lyd og bilde til TV over 1 kabel.


MortenGj

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å gi PC'en en oppgradering, i form av skjermkort, RAM, CPU og hovedkort.

Halve poenget med dette er at jeg skal kunne få lyd og bilde til TV over helst 1 kabel. Dermed trenger jeg vel S/PDIF. Eller vil dette være unødvendig? burde jeg heller gått for 1 video, og 1 audio kabel? Skjermkortet bør helst kunne brukes til andre ting (som f.eks spilling) trenger ingen ekstrem ytelse på dette området. Kortet bør også koste mindre enn 1800.

 

Mvh.

Morten Gj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper et nyere ATI kort, så har de innebygget lydchip og en medfølgende dvi-hdmi overgang som støtter lyd. Da får du både digitallyd og bilde over samme hdmi kabel :)

På de fleste eldre skjermkort så får du kun bilde og må ha S/PDIF fra lydkort i tillegg.

 

Du kan jo se på HD4850 som yter ganske likt i spill som nVidia GeForce 9800gtx+ til ca. 1200kr

http://prisguide.tek.no/vis_kategori.php?c...ering=hits+DESC

Lenke til kommentar

Lyd og bilde fra PC i samme kabel = HDMI.

 

Derimot synes jeg personlig det er bedre/mer fleksibelt med lyd og bilde i separate kabler. Det gir b.la. større utvalg av aktuelle lydkort og skjermkort, og du slipper å tenke på det ved fremtidige oppgraderinger.

 

Kjører DVI + S/PDIF selv, bilde til plasmaen, og lyd til forsterkeren. Så har jeg heller aldri vært noen fan av interne høyttalere i TV'er, så jeg har ingen interesse av å sende den fine lyden min dit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...