Gå til innhold

Hvilken Intel er best til mitt bruk?

cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny stasjonær, den må ha knallbra ytelse og være egnet til å dra spill og tyngre oppgaver idag og i fremtiden. Prisen er opptil rundt 2000. Er det Quad eller Duo som teller, og jeg har ikke oversikt over forskjellige modeller, nm, cache eller noe lengre. Ser Komplett har Q9500 til 2395,- og den har 12 mb cache. Er det god til min jobb, eller vil jeg kunne spare endel og gå for E8400/8500?

Hvilken er best valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akuratt nå så er duo det smarteste,men for fremtid så er det quad som gjelder.

q9550 er en god cpu som holder mål,jeg kjøpte selv den nye q9650 (3,00) og angrer ikke ett sekund da jeg byttet den med min gamle duo E6850 (3,00). stor forskjell i ytelse, jeg kan konvertere en filer og høre musikk samtidig som jeg spiller crysis uten lagg (det kunne ikke min gamle duo E6850). stepping var også E0 som er særdeles god for overklokking visstnok.

for best ytelse ved tanke på fremtid er quad en sikker vinner enten du velger Q9550 eller Q9650, begge er knallgode og skal være lett overklokkelige.

Lenke til kommentar
Er Q9550 vits til et "normalt" system til surfing, bilder og litt spilling i ny og ne? Cost is an object.

Til det du skriver der, nei. De fleste spill støtter ikke 4 kjerner og en raskere dobbelkjerne prosessor (E8500) vil da være bedre og tross alt 1000kr billigere. I førsteposten nevner du tyngre oppgaver, undersøk om programmene støtter 4 kjerner eller ikke. Har du råd ville jeg gått for Q9550 for da kan du eventuelt angi affinitet på kjerne 3/4 på tunge programmer som skal kjøre i bakgrunnen mens du (f.eks.) spiller.

Hva enn du kjøper, skaff deg en god kjøler og overklokk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...