zaico Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Mine erfaringer fra tidligere Athlon cpu`er er at de ikke er spesielt overklokkingsvennlige, så kjøpte jeg meg kombinasjonen nforce + 2500+ (barton), dette viste seg og være meget bra å overklokke.. Kjørte opp 200 mhz uten noen problemer.. Så jeg lurer på hvor høyt jeg tør gå.. Har en luguber globalWin vifte til 150 spenn, som i følge komplett skal klare opp till barton 3000+... Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Kunne du gi litt specs. på det du kjøpte og hvor mye du betalte for det ? Lenke til kommentar
Ava|on ¶:) Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Mine erfaringer fra tidligere Athlon cpu`er er at de ikke er spesielt overklokkingsvennlige, så kjøpte jeg meg kombinasjonen nforce + 2500+ (barton), dette viste seg og være meget bra å overklokke.. Kjørte opp 200 mhz uten noen problemer.. Så jeg lurer på hvor høyt jeg tør gå..Har en luguber globalWin vifte til 150 spenn, som i følge komplett skal klare opp till barton 3000+... Noen synspunkter? hmm har samme tingen, det er _veldig_ overklokking vennelig Lenke til kommentar
Hellbilly Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Ja, jeg har hørt at Barton 2500+ på et A7N8X kort er en veldig bra kombinasjon. Du kan prøve å gå høyere, men bare få mhz om gangen og pass på at du tester stabilitet og varme hver gang du går litt høyere får å finne ut en stabil grense. Lenke til kommentar
Xargo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Asus a7n8x er ikke noe overklokkings kort egnet spesielt for det, men ett epox 8rda+ er derrimot bedre for det :wink: Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Har abit kd7raid, det er overklokkings villig det, tror det er enda bedre enn nforce2 ! har athlon 1,4@1,6.og den prosessoren er ikke overklokkingsvennlig at all. Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Kan si dere med en gang at KT333 baserte kort og barton ikke passer særlig bra sammen. Kortet klarer ofte å kjøre CPU´n (333bus), men ytelsen blir så som så. Chipsettet er rett og rett ikke laget for det, og dermed får man en negativ effekt, spesielt på minnebåndbredden. KT400 baserte kort litt bedre, men ikke stort. Tror jeg holder en finger på nForce2 fremfor KT400. Skal man OC skikkelig så er ikke Asus a7n8x å annbefale siden man da må voltmodde det ved å lodde på selve HK for å komme over 1,85 vcore. Kjøper man derimot et Abit NF-7 eller Epox 8rda så kan man stille max kjerne spenning på henholdsvis 2,3 og 2,2v. Og til trådstarter: Så godt som alle nye CPU´er fra AMD (tbred B og barton) er gode til OC Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Ozelot lurte på hvor mye greia kosta, gansnke nøyaktig 11k. abit nf7 (nforce2) xp2500+ (barton) 2*256 ddr (333mhzz) pioneer dvd sony brenne Gainward gforce4 ti4800 (nv28) 80 gb Maxtor (8mb cache) 120 gb WD Chieftek dragon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå