A-Jay Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Som fattig student er det ikke alltid så greit å måtte stikke innom frisøren... Så jeg tenkte å klippe håret mitt selv. Jeg tenkte å rett og slett skaffe meg en hårklippemaskin og klippe håret mitt kort (sånn et par millimeter langt). Er det noe man kan få til bra på egen hånd? Er det noe ekstrautstyr jeg trenger (feks ekstra speil til å se bak seg selv)? Er det noen som har noen erfaringer med selvklipp de vil dele? Og er det noen som vil anbefale en spesiell hårklippemaskin? Ser de har maskin hos Clas Ohlson som koster mindre enn en enkelt frisørtime er dette bra nok? Endret 22. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Hvorfor ikke gå inn til en frisør og si at du kan sitte modell? Da får du gratis hårklipp mot at de klipper håret ditt slik de ønsker Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Hvorfor ikke gå inn til en frisør og si at du kan sitte modell? Da får du gratis hårklipp mot at de klipper håret ditt slik de ønsker Tja. Vil nesten ha kontrollen selv Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Du bør ha en venn som kan klippe i nakken. Der bør det være litt kortere hår enn ellers, og det er ikke så lett å gjøre selv. Ellers er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Gjør det regelmessig. Det er bare å gå over grundig flere ganger, så er det ikke problem. Trenger vel egentlig ikke noe ekstra utstyr da man i stor grad kan føle seg frem til hvor du må klippe mer. Nakken kan det være en fordel å få hjelp til ettersom det skal være litt kortere ja, eller du kan bare ta hele hodet litt oftere Spart inn mye penger på en 300kr klippemaskin fra philips på denne måten ja. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Hvorfor ikke gå inn til en frisør og si at du kan sitte modell? Da får du gratis hårklipp mot at de klipper håret ditt slik de ønsker Tja. Vil nesten ha kontrollen selv Blir det for ille, kan du bare gå over med maskinen etterpå. Kunne jo hende det ble bra Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Har gjort dette et par ganger, og det funker helt greit. Best om du får en kompis til å gjøre det. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Jeg har levd på å være modell det siste året. Funker fett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Har klippet meg selv på dette viset i mange år nå og skal du ha det bare noen milimeter så er ikke det noe problem alene, men det enkleste er selvsagt å klippe uten avstandssko for da trenger du ikke tenke på kanten i nakken. Den kan være litt ekkel på egenhånd men med en stødig hånd og speil så går selv dette. Når det kommer til maskin så er det viktig at du velger maskin med motor og ikke bare en spole som prøver å dytte bladet fram og tilbake for det funker ikke i det hele tatt. Har hatt en Philips maskin i mange år men har kjøpt meg ny nå fordi avstandsskoen jeg bruker knakk for mange år siden og nå er jeg lei av å lime og ny sko finnes ikke. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Som flere har sakt, men få en venn til å gjøre det så er det ikke noe problem Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har flere ganger klippet meg selv ved hjelp av maskin. Kjøpte nylig en ny maskin fra Clas Ohlson til ca 350kr eller noe med klippelengde opp mot 25mm. Med litt øvelse og tålmodighet klarer du kanskje å klippe frisyre også, slik jeg gjør. Også kan du klippe deg når du vil gratis. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Skal du klippe deg selv, kommer du til å se voldtatt ut i nakkeregionen. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Bruk høvel, og så bare tar du på deg selv til det kjennes bra ut og du kommer i buksene Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Lærlingklipp ftw. Hyggelige unge, ofte pratsomme, jenter og billigere, kan man ikke si nei til De er ofte ganske oppdatert på hva som er "in" også. Endret 6. oktober 2008 av _Adler_ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Skal du klippe deg selv, kommer du til å se voldtatt ut i nakkeregionen. Tøv og tull, det skal bare litt øving til rett og slett. Vanskelig er det ikke i det hele tatt. Har spart meg mange kroner ved å investere i en hårklippemaskin og har tatt bake selv og i nakkeregionen. Det er ikke verre en at en bruker et speil og SER bak i nakken hvor det er uoversiktlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå