Gå til innhold

På leting etter Jasper, trenger hjelp (:

mtnine FURY

Anbefalte innlegg

Morn morn.

Etter å fått RROD et par ganger, så har jeg bestemt meg for å vente på det "holy grail" (jasper). Har PS3'en å kose med meg imens til jeg vet at Jasper finnes i butikkene.

Dette er ikke en tråd som skal handle om hvorfor jeg vil vente på Jasper etc etc.

Som nevnt i overskriften, trenger jeg deres hjelp. Kanskje litt mye å be om, men det skader ikke å spørre.

Her er det jeg trenger.

Jeg trenger å få vite lot nr på xboxer dere har vært å titte på. Dette får du tak i på esken (luke). Det optimale hadde jo vært å fått produksjonsdatoen, men tviler på at alle bedrifter lar du åpne varer uten å kjøpe de først.

Så det er lot nummeret jeg er ute etter.

http://www.martijnkors.com/xbox/fmartijnk1xboxboxsticker.png

Hvis dere ser der er det bilde av lot nummeret. Som er 0833

Hvis noen kunne vært en engel, så kunne de skrevet ned lot nummeret hvis de tilfeldigvis var på en elektronikkbutikk.

Det magiske nummeret vi leter etter skal være 0835 Som betyr uke 35, altså i slutten av august måned. Takker for hjelpen.

Poster regelmessig selv når jeg finner xboxer med interessante lot nr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder falcon og gpu problemet (RROD) så hjalp ikke Falcon chipsettet noe med å forhindre RROD ved å gjøre om CPU til 65nm.

Jasper er det første ordentlig forsøket på å forhindre RROD. Så er det sagt.

Javel ja. Merkelig hvor ekstremt få rrod rapporter det har vært fra folk med falcon maskiner da.

Den er mye mer stabil enn de foregående, udiskutabelt.

Men bare vent på jasper du, kommer nok hit om et år.

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du har tilgang på informasjon som viser til at det har vært færre rrod rapporter etter falcon? Tenkte meg det...

rrod oppstår jo pga GPU overoppheting, og det eneste falcon chipsettet har som var nytt da var de skiftet ut cpuen til 65nm.

Dette er ren logikk.

Jasper om et år? Neppe. Det har allerede blitt nevnt flere steder at den skulle komme i September. Men det kan også være at de venter med å levere de nye jasper chipsettene til de foregående konsollene er solgt. Noe som går fortere nå med priskuttingen.

Så jasper blir å se i norske hjem før jul, det er jeg helt sikker på.

Hvor du får 1 år fra har jeg ingen aning om, da er allerede Vallhalla (slim fit xbox360) på god vei.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kanskje kunne kopiere noe i tilfelle du er helt sikker på at Falcon har blitt så mye mer stabil enn de foregående modellene.

Om Falcon:

Launched Approx: September 2007

CPU: 65nm

GPU: 90nm

HDMI: Yes

Power Supply: 175w

This version of the Xbox 360 brought about a smaller cooler CPU. As this was not the chip causing the RROD it was considered to be little effect at combating the RROD issue, however it did bring a lower power consumption and the cheaper smaller CPU allowed flexibility for price reductions.

Om Jasper:

Launched Approx: September 2008 onwards

CPU: 65nm

GPU: 65nm

HDMI: Yes

Power Supply: Not Known

The Jasper is the first proper attempt to combat the RROD issue by finally having a smaller, cooler and hopefully more reliable GPU. The issue of the RROD was the overheating and eventual disconnecting of the GPU and the Jasper should go a long way towards making the Xbox 360 a lot more reliable with regards this particular issue. As with all changes to the Xbox 360, Microsoft do not announce when they start releasing the updated machines so it is a matter of time before people start to discover it. Because of the cooler CPU and GPU and possible further reduction in power supply, it is believed that the internal cooling will be revised and as such will lead to a much quieter Xbox360.

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar
Vet at det er ikke noe Jasper enda. Dette er en tråd for å holde oversikten over hvor langt loten har kommet.

Og jo jeg vil ha Jasper pga mindre varmeutvikling (65 nm på gpu), som igjen forminsker sjansen for RROD.

Når det gjelder RROD så er den drastisk redusert etter at Falcon kom på markedet. Hadde falcon kommet med release så hadde aldri RROD vært et kjent uttrykk.

Så vidt jeg har hørt så kommer Jasper først ut i høsten 2009, så hvorfor gidde å vente på det? Det er jo et helt år uten maskinen.

Edit:

Jeg fant rykter som understøtter det trådstarter sier om at man kan forvente at Jasper snart kommer i hyllene, men ingenting som bekrefter det.

Når det gjelder RROD så er ikke det et synonym med chip-problem eller overoppheting. RROD gjelder for alle feil som er kritiske for maskinen. Jeg fikk RROD rett ut av boksen da jeg kjøpte min første Elite, men det viste seg å være forutsaket av harddisken. Den ville ikke starte opp når HDD var koblet til, men fungerte fint uten. MAO, selv ikke Jasper ville hjulpet der.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...