LøperFraVevelstad Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 karbohydrater blir jo brutt ned til glukose, somvidere blir glykogen og som er det samme som fettlager på kroppen. karbohydrater = fett jeg går på skole og tar buss til klokka halv 5, hvor jeg sykler til kunstgresset og er i aktivitet resten av dagen, sånn ca. vil jeg legge på meg av de karbohydratene som ikke blir brukt på skoledagen? fordi jeg spiser brød som frokost og lunsj..i mitt øye vil dette legge seg..vil det? Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det kommer an på hvor mye karbohydrater du spiser og hvor mye du forbrenner. Brød til frokost og lunsj høres ikke ut som mye nok til å legge på seg av. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 karbohydrater blir jo brutt ned til glukose, somvidere blir glykogen og som er det samme som fettlager på kroppen.karbohydrater = fett jeg går på skole og tar buss til klokka halv 5, hvor jeg sykler til kunstgresset og er i aktivitet resten av dagen, sånn ca. vil jeg legge på meg av de karbohydratene som ikke blir brukt på skoledagen? fordi jeg spiser brød som frokost og lunsj..i mitt øye vil dette legge seg..vil det? Ehh, nei. Dette er ikke helt riktig. Du simpifiserer det alt formye og glykogen er ikke fett. Alle glykogen lagrene dine må være fylt opp, og det som kommer da av glukose kan bli omdannet til fett. Du kan heller ikke bryte dette ned til timer om hva som går hvor, dette er prosesser man må se over lenger tid. Conversion of excess glucose to fat Sustained high glucose intake in the diet leads to increased fat synthesis. If glucose intake continues after muscle and liver glycogen stores are saturated, the glucose is not excreted or wasted. It is converted to a fuel storage form which has an unlimited capacity i.e. triglycerides stored in adipose tissue. Glucose is converted to pyruvate by glycolysis. The pyruvate is converted to acetyl CoA, which is the starting material for the synthesis of fatty acids. This synthesis occurs in the liver followed by conversion of the fatty acids to triglycerides (also in the liver) and then transport to adipose tissue for storage. Triglycerides (fat) form the major energy store in the body. The mechanism of fatty acid synthesis will be discussed under the heading of fat metabolism. Hvis du vil vite mer les her: Linky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå