Gå til innhold

Hjelp til valg av ram til gammel HP pc

Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De bør passe, men du har bare 2 minneplasser og begge er opptatt, så du må da eventuelt ta ut en eller begge minnebrikkene du har inne nå for å få plass til de nye modulene.

Ja har nå to brikker på 512 mb hver, altså 1024 mb til sammen.

Hadde tenkt og bytte ut begge jeg har nå med to av disse, slik at jeg til sammen får 2048 mb ram.

Det burde vel gå?

Edit:

Vil pcen bli mye raskere ved et bytte fra 1 gb til 2 gb ram?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Spørs litt på om du opplever PCen din som treig nå..

Om du har/liker å kjøre flere ting på PCen samtidig så er mer RAM klart å foretrekke.

Akkurat hvor mye raskere PCen blir kan jeg ikke si.

Du kan jo se hvor mye RAM PCen pleier å bruke ved å trykke "Ctrl+Alt+Delete" og se på "ytelse", særlig når du har mange programmer oppe. Om det er svært nære 1GB så kan du oppgradere, men du behøver vel ikke nødvendigvis 2GB, kan vel holde med 1,5GB også ;)

Lenke til kommentar
Spørs litt på om du opplever PCen din som treig nå..

Om du har/liker å kjøre flere ting på PCen samtidig så er mer RAM klart å foretrekke.

Akkurat hvor mye raskere PCen blir kan jeg ikke si.

Du kan jo se hvor mye RAM PCen pleier å bruke ved å trykke "Ctrl+Alt+Delete" og se på "ytelse", særlig når du har mange programmer oppe. Om det er svært nære 1GB så kan du oppgradere, men du behøver vel ikke nødvendigvis 2GB, kan vel holde med 1,5GB også ;)

Ja opplever pcen min som veldig treg til tider, og ja liker og holde på med forskjellige ting samtidig.

Tror jeg går for 2 gb, har jo råd til det og er en god investering etter min mening. Billigere det enn og kjøpe ny pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...