Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali adsl linje


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en adsl linje på hybelen min, levert av Tiscali. Har et Zyxel 650R-13 modem. Har to ganger nå opplevd at DSL lampa har slutta og lyse, og internett falt ned. :( For å komme på nettet måtte jeg slå av og på modemet. Dette er ganske plagsomt b.la fordi jeg jobber en del fra et annet sted mot en server jeg har stående her. Hva kan være problemet? Skal ta og ringe Tiscali i morgen og høre hva de sier.

 

Har sett at Zyxel har kommet med en oppgradering til dette modemet. Kan dette løse problemet? :roll:

 

Finnest det noen smart måte å få opp igjen internett automatisk uten å fysisk være til stede der modemet er? (SW reset e.l?) 8)

 

Med det samme, hvordan får jeg til å slå på snmp på dette modemet? Har sett på web configen men så ikke noe der. Støtter det snmp i det hele tatt? Vært fint for å lage fine grafer osv av linje bruken! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har en adsl linje på hybelen min, levert av Tiscali. Har et Zyxel 650R-13 modem. Har to ganger nå opplevd at DSL lampa har slutta og lyse, og internett falt ned. :( For å komme på nettet måtte jeg slå av og på modemet. Dette er ganske plagsomt b.la fordi jeg jobber en del fra et annet sted mot en server jeg har stående her. Hva kan være problemet? Skal ta og ringe Tiscali i morgen og høre hva de sier.

 

Problemet kan være utrolig mye rart så det enkleste er og feilmelde, du har koblet opp utstyret 100% korrekt?

Særlig viktig at splitteren sitter koblet inn i nettet som den skal.

Men jeg vil og så anbefale deg og føre en logg over tidspunktene slik at du eventuelt har dokumentasjon hvis de ikke finner feilen på første forsøk.

Lenke til kommentar

Søkte etter: snmp adsl zyxel 650 på google.

 

Det kan iallfall sjå ut som modemet skal støtte snmp og MIB.

 

Frå Telenor er routeren konfigurert som modem og sperra, men ny

firmware kan gi deg fleire muligheiter. (Tiscali kjenner eg ikkje til)

For Telenor sin del gjaldt det å ta i bruk innebygd PPPoE.

Ny firmware kan også gjere at det vert vanskeleg å få linja opp igjen.

 

Ta backup av zyxel'en med tftp eller noko slikt først.

 

Last ned manual om du ikkje har.

 

Bent

Lenke til kommentar

Problemet kan være utrolig mye rart så det enkleste er og feilmelde, du har koblet opp utstyret 100% korrekt?

Særlig viktig at splitteren sitter koblet inn i nettet som den skal.

Men jeg vil og så anbefale deg og føre en logg over tidspunktene slik at du eventuelt har dokumentasjon hvis de ikke finner feilen på første forsøk.

 

Jepp, har ført log. Men har ikke kobla på splitteren for jeg har en linje bare til adsl og har ikke telefon! Da trenger jeg vel ikke splitteren?

Lenke til kommentar

Jepp, har ført log. Men har ikke kobla på splitteren for jeg har en linje bare til adsl og har ikke telefon! Da trenger jeg vel ikke splitteren?

 

Nei, men du har sjekket at det ikke sitter noe muffens på linja i huset?

I gamle hus kan det være mye rart og se av koblinger o.l i telefon-nettet.

Du kan jo prøve og montere splitteren uansett for og se om oppførselen endrer seg?

Lenke til kommentar

Jepp, har ført log. Men har ikke kobla på splitteren for jeg har en linje bare til adsl og har ikke telefon! Da trenger jeg vel ikke splitteren?

 

Nei, men du har sjekket at det ikke sitter noe muffens på linja i huset?

I gamle hus kan det være mye rart og se av koblinger o.l i telefon-nettet.

Du kan jo prøve og montere splitteren uansett for og se om oppførselen endrer seg?

 

Jepp, dette er en helt ny instalert linje tatt direkte fra ute og inn i denne kontakta. Skulle jo ikke trenge splitteren men kan jo prøve å montere den likevel da. Prøver å ringe tiscali nå men må jo stå i timesvis i telefonkø.. Irriterende.. :-?

Lenke til kommentar

Jepp, dette er en helt ny instalert linje tatt direkte fra ute og inn i denne kontakta. Skulle jo ikke trenge splitteren men kan jo prøve å montere den likevel da. Prøver å ringe tiscali nå men må jo stå i timesvis i telefonkø.. Irriterende..  :-?

 

Da er det nok ikke så mye annet og gjøre enn og feilmelde, det burde holde med en mail men det er ikke sikkert det går så greit.

Lenke til kommentar

Jepp, dette er en helt ny instalert linje tatt direkte fra ute og inn i denne kontakta. Skulle jo ikke trenge splitteren men kan jo prøve å montere den likevel da. Prøver å ringe tiscali nå men må jo stå i timesvis i telefonkø.. Irriterende..  :-?

 

Da er det nok ikke så mye annet og gjøre enn og feilmelde, det burde holde med en mail men det er ikke sikkert det går så greit.

 

:evil: Det nytter ikke og sende mail til Tiscali, da de ikke svarer på dem :grumpy:

Har sikkert sendt dem 10-15 mailer uten å ha fått svar og det er egentlig tragisk fra en aktør som prøver og være seriøs. Har hatt Adsl hos Tiscali i 4-5 uker nå og har ikke hatt tilfredsstillende hastighet til d.d.

 

Det eneste som hjelper er og skrive brev og sende det pr.post .

 

Jeg håper på og få annulert min kontrakt med tiscali da jeg mener de har brutt kontrakt villkårene. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jepp, dette er en helt ny instalert linje tatt direkte fra ute og inn i denne kontakta. Skulle jo ikke trenge splitteren men kan jo prøve å montere den likevel da. Prøver å ringe tiscali nå men må jo stå i timesvis i telefonkø.. Irriterende..  :-?

 

Da er det nok ikke så mye annet og gjøre enn og feilmelde, det burde holde med en mail men det er ikke sikkert det går så greit.

 

:evil: Det nytter ikke og sende mail til Tiscali, da de ikke svarer på dem :grumpy:

Har sikkert sendt dem 10-15 mailer uten å ha fått svar og det er egentlig tragisk fra en aktør som prøver og være seriøs. Har hatt Adsl hos Tiscali i 4-5 uker nå og har ikke hatt tilfredsstillende hastighet til d.d.

 

Det eneste som hjelper er og skrive brev og sende det pr.post .

 

Jeg håper på og få annulert min kontrakt med tiscali da jeg mener de har brutt kontrakt villkårene. :grumpy:

 

Znoken det beste for det vil være å henge på tråden til du har kommet igjennom. Høres ut som en linje feil det der. (ref din andre post oxo)

Lenke til kommentar

Jepp, dette er en helt ny instalert linje tatt direkte fra ute og inn i denne kontakta. Skulle jo ikke trenge splitteren men kan jo prøve å montere den likevel da. Prøver å ringe tiscali nå men må jo stå i timesvis i telefonkø.. Irriterende..  :-?

 

Da er det nok ikke så mye annet og gjøre enn og feilmelde, det burde holde med en mail men det er ikke sikkert det går så greit.

 

:evil: Det nytter ikke og sende mail til Tiscali, da de ikke svarer på dem :grumpy:

Har sikkert sendt dem 10-15 mailer uten å ha fått svar og det er egentlig tragisk fra en aktør som prøver og være seriøs. Har hatt Adsl hos Tiscali i 4-5 uker nå og har ikke hatt tilfredsstillende hastighet til d.d.

Det eneste som hjelper er og skrive brev og sende det pr.post .

 

Jeg håper på og få annulert min kontrakt med tiscali da jeg mener de har brutt kontrakt villkårene. :grumpy:

 

Znoken det beste for det vil være å henge på tråden til du har kommet igjennom. Høres ut som en linje feil det der. (ref din andre post oxo)

 

:shrug: Hvis det hadde vært en linjefeil burde de ha funnet ut av det for lenge siden. De påstår jo at de har sjekket linjen og sentralen men at de ikke har funnet noen feil. (om det er sant er en annen ting) :evil: Har jo kommet igjennom til de etter lang ventetid og pratet med dem, men de virker veldig likegyldige overfor oss kunder. De er liksom ikke interessert i og hjelpe oss. Nei, huff, angrer på at jeg tok Tiscali. Bare problemer. :grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...